سلامت نیوز: با هدف افزایش مساحت ساختمان اداری و دفتر مدیر، امروز 20 اصله از درختان پارک ملی گلستان قطع شد؛ اما مدیر پارک ملی گلستان توضیح و پاسخ را موکول به فردا کرد.

قطع درختان داخل محوطه اداری پارک ملی گلستان برای افزایش سطح ساختمان اداری

به گزارش سلامت نیوز یک منبع آگاه در پارک ملی گلستان خبر داد که برای افزایش مساحت ساختمان اداره پارک ملی گلستان، حدود ۲۰ اصله درخت با دستور مهدی تیموری رییس پارک ملی گلستان قطع شده است.

این درختان که گفته می شود از گونه های ملچ، بلوط، ممرز، تاس و تعدادی درختچه های تمشک وحشی بودند در محوطه ساختمان اداری پارک ملی گلستان قرار داشته و گفته می شود بیشتر آنها جوان بودند.

تلاش های خبرنگار سلامت نیوز برای پیگیری ماجرا و صحت وسقم آن از طریق رییس پارک ملی گلستان نتیجه نداد.

این موضوع تنها یکی از عوارض و پیامدهای مستقل شدن قدیمی ترین پارک ملی ایران، بدون مطالعه و طرح مدیریت است که رخ داده است.

پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات‌ وحش است که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است؛ به همین دلیل از سوی "یونسکو" به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.

بسیاری از متخصصان محیط زیست و حیات وحش بر این باورند که پارک ملی گلستان ارزشمندترین منطقه ایران، چه از لحاظ کمیت و چه از نظر تنوع حیات جانوری و گیاهی است.

تنوع زیستی پارک ملی گلستان حتی فراتر از برخی کشورهای اروپایی است که صدها برابر این پارک وسعت دارند و بهترین زیستگاه‌ پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است. این پارک به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha