بر اساس یک مطالعه جدید، سابقه سردردهای میگرنی می تواند زنان را مستعد ابتلا به عوارض بارداری، مانند مشکلات فشار خون بارداری یا زایمان زودرس کند.

احتمال بالای بروز عوارض بارداری در زنان مبتلا به میگرن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، دکتر «ناتالی بلو»، یکی از نویسندگان این مطالعه در مؤسسه سیدارس سینای لس آنجلس، گفت: «اکنون می‌دانیم که میگرن ممکن است یک عامل خطر ناشناخته برای پیامدهای نامطلوب بارداری باشد.»

وی افزود: «دلیل این ارتباط‌ها همچنان نامشخص است، اما ما گمان می‌کنیم که ممکن است به مسیرهای التهاب، اختلال عملکرد رگ‌های خونی یا افزایش خطر لخته شدن خون مرتبط باشد.»

برای این مطالعه، محققان از اطلاعات یک پایگاه داده مؤسسه ملی سلامت ایالات متحده استفاده کردند. آنها حدود ۱۰۰۰۰ داوطلب را از زمان بارداری تا زایمان دنبال کردند. عوارض نامطلوب به عنوان فشار خون بارداری، پره اکلامپسی، زایمان زودرس، زایمان نوزاد کوچک یا مرده زایی تعریف شد.

پره اکلامپسی یک بیماری فشار خون بالا است که در دوران بارداری یا بلافاصله پس از زایمان ایجاد می‌شود. فشار خون حاملگی زمانی است که فشار خون یک زن در دوران بارداری بالا می‌رود. این دو مورد از شایع‌ترین اختلالات مربوط به فشار خون در دوران بارداری هستند. هر دو می‌توانند خطر ابتلاء به بیماری قلبی، نارسایی قلبی و سکته را در سنین بالاتر در زنان افزایش دهند.

زنان در این مطالعه هرگونه سابقه شخصی سردردهای میگرنی، از جمله قبل از بارداری، را در سه ماهه اول گزارش کردند.

محققان دریافتند شرکت کنندگان در مطالعه که سابقه میگرن را گزارش کرده بودند، احتمال بیشتری برای ابتلاء به اختلالات فشار خون بالا در دوران بارداری و همچنین زایمان زودرس خود به خودی و پزشکی داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha