یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش پراکنده در اغلب استان‌ها/آب‌های‌ جنوبی کشور مواج می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت:‌ طی ۲۴ ساعت آینده در ساعات پس از ظهر برای مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب سیستان‌وبلوچستان،‌ شمال و شرق هرمزگان،‌ جنوب غرب کرمان و شمال فارس رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه شرایط جوی در سایر مناطق کشور آرام است، ادامه داد: علاوه بر مناطق مذکور در ارتفاعات شمالی آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده و خفیف رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا ادامه بارش‌ها را در ارتفاعات شمالی هرمزگان،‌ شمال استان فارس، جنوب کرمان، مناطقی از اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد را شاهد هستیم، افزود: در آذربایجان‌های شرقی و غربی،‌ کردستان و کرمانشاه نیز انتظار بارش پراکنده را داریم.

رفیعی با بیان اینکه روز پنجشنبه مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و شمال کرمانشاه نیز رگبار باران را تجربه میکنند، افزود: برای این استان‌ها گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این پدیده خیزش گرد و خاک را در این مناطق به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز آب‌های جنوبی کشور به ویژه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و مناطق غربی دریای عمان مواج و متلاطم اند، اظهار کرد: در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران،‌ قم، همدان، مرکزی و شمال اصفهان نیز احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور توضیح داد: آسمان پایتخت امروز صاف تا قسمتی ابری است و تهران امروز در برخی از ساعات با وزش باد مواجه است و بیشنیه دمای آن به ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha