سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 344856

محققان دریافتند که مردانی که سرطان پروستات دارند اگر قهوه بخورند زندگی طولانی‌تر خواهند داشت

نوشیدن قهوه به مبارزه با سرطان پروستات کمک میکند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی برای برخی از مردانی که با سرطان پروستات دست و پنجه نرم می کنند، نوشیدن قهوه ممکن است نه تنها منجر به بهبودی سریعترشان شود ، بلکه زندگی طولانی تری هم داشته باشند.

دکتر جاستین گرگ، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما باید بیشتر بررسی کنیم که چه چیزی درباره قهوه روی سلامت مردم و به‌ویژه افرادی که سرطان دارند، می‌تواند رخ دهد.» او انکولوژیست اورولوژی در مرکز سرطان اندرسون MD دانشگاه تگزاس در هیوستون است.

گرگ می‌گوید یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که در کارش می‌شنود این است که چگونه کسی می‌تواند سرطان را کاهش دهد یا حتی از پیشرفت آن جلوگیری کند.

تحقیقات گذشته در مورد قهوه و فواید بالقوه آن برای سلامتی، با آنتی اکسیدان هایی که ممکن است بر التهاب تأثیر بگذارند، آن را به موضوع جالبی تبدیل کرده است. گرگ گفت که با مطالعه دیگری که به بررسی ژنوتیپ های مختلف و سرعت متابولیسم کافئین در آنها می پردازد، بیشتر مجذوب خود شده است.

این مطالعه جدید شامل داده‌های مربوط به موارد سرطان پروستات در سراسر مطالعاتی بود که در کنسرسیوم PRACTICAL بودند که مخفف انجمن سرطان پروستات برای بررسی تغییرات مرتبط با سرطان در ژنوم است. این شامل بیش از 5700 مورد از هفت مطالعه است.

بیماران شامل کسانی بودند که تحت نظارت بودند،آنهایی که سرطانشان درمان نمی شود،کسانی که برای سرطان پروستات خود تحت درمان قرار گرفتند و برخی از بیمارانی که سرطان متاستاز داشتند.

محدودیت‌ها شامل این بود که از بیماران خواسته می‌شد مصرف غذا و نوشیدنی خود را به خاطر بیاورند . داده‌ها از هفت سایت مختلف و مربوط به زمان‌های مختلف بود.

محققان سطوح مصرف قهوه را مقایسه کردند، مانند افرادی که مصرف زیاد قهوه در دو یا بیشتر فنجان در روز در نظر گرفته می‌شد و افرادی که مصرف کم آن را با سه فنجان یا بیشتر در هفته مصرف می‌کردند.

محققان دریافتند مصرف زیاد قهوه با زندگی طولانی‌تر سرطان پروستات در مردانی که دارای ژنوتیپ CYP1A2 AA بودند، مرتبط بود.

دکتر ویلیام داهوت، مدیر ارشد علمی انجمن سرطان آمریکا، گفت: آنچه او از این مطالعه برداشت کرد این بود که اگر فردی قهوه نوش باشد و سرطان پروستات داشته باشد، دلیلی برای قطع نوشیدن قهوه وجود ندارد و ممکن است فوایدی داشته باشد.

داهوت گفت: «حداقل یک دلیل نظری برای مفید بودن آن وجود دارد، اما اطلاعات کافی برای ما وجود ندارد که بگوییم اگر سرطان پروستات دارید، باید شروع به نوشیدن قهوه نیز کنید».

وی خاطرنشان کرد: مطالعات دیگر به بررسی این موضوع پرداخته اند که آیا غذاهای مختلف مانند گوجه فرنگی یا شیر ممکن است به پیشگیری یا کند کردن سرطان کمک کند، اما کنترل تفاوت در نحوه پختن یا مخلوط کردن این اقلام با سایر غذاها دشوار است.

داهوت گفت: "غذا به احتمال زیاد روی سرطان تاثیر دارد. ما مطمئناً می دانیم که با BMI بالا [شاخص توده بدنی] و سرطان های متعدد همبستگی وجود دارد، اما مطالعه آن بسیار دشوار است."

طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا، امسال حدود 268000 مرد در ایالات متحده به سرطان پروستات مبتلا خواهند شد و حدود 34500 مرد خواهند مرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha