در حالی که تصور می شود مراقبت های دندانی و پزشکی مرتبط هستند، محققان تعجب کردند که چقدر مراقبت از دهان بر یک بیماری جدی قلبی تاثیر دارد.

لثه های سالم به معنای عوارض کمتر بعد از حمله قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، تیمی از محققان دانشگاه میشیگان بیش از ۲۰۰۰ بیمار را که در سال ۲۰۱۷ دچار حمله قلبی شده بودند مورد مطالعه قرار دادند. این بیماران بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مراقبت‌های پریودنتال یا تمیز کردن دندان‌ها را دریافت کرده بودند یا هیچ مراقبتی از دهان نداشتند.

به گزارش مدیسن نت،این مطالعه نشان داد افرادی که هیچ مراقبت دندانی نداشتند، طولانی‌ترین مدت بستری شدن در بیمارستان را پس از حمله قلبی داشتند. در همین حال، بیمارانی که مراقبت‌های پریودنتال منظم دریافت کردند، کوتاه‌ترین مدت بستری در بیمارستان و تعداد مراجعات پیگیری بیشتری را در ماه آینده داشتند.

دکتر «رامش نالیا»، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که سلامت پزشکی و دندان ارتباط نزدیکی با هم دارند. مطالعات زیادی نشان می‌دهد که انجام اقدامات پزشکی بدون توجه دقیق به سلامت دهان بیمار اشتباه است.»

بر اساس این مطالعه، تفاوت آماری معنی داری بین گروهی که مراقبت و تمیز کردن لثه را دریافت کردند در مقایسه با گروهی که مراقبت از دندان نداشتند، وجود نداشت.

در حالی که این مطالعه رابطه علت و معلولی بین بیماری لثه و بیماری قلبی نشان نداد، اما این نوع تحقیقات به درک مرتبط بودن سلامت دهان و دندان و سلامت کلی اهمیت می‌دهد.

نالیا گفت: «ارتباط بهتر بین تیم‌های پزشکی و دندانپزشکی می‌تواند مداخله زودهنگام را برای تضمین سلامت دهان و دندان در بیمارانی که عوامل خطر بیماری قلبی دارند، افزایش دهد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha