سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی، برخورد صاعقه و آب‌گرفتگی معابر در ۱۳ استان از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

هشدار وقوع سیلاب در ۱۳ استان؛ کاهش محسوس دما در نیمه شمالی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد. طی 2 روز آینده وزش باد شدید منجر به خیزش گردوخاک در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور می‌شود.

از شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابتدا در گیلان و اردبیل، یکشنبه در گیلان، مازندران، گلستان،‌اردبیل و خراسان شمالی و دوشنبه در گیلان و مازندران ابرناکی،‌بارش باران، وزش باد و کاهش دما روی می‌دهد.

بارش طی روز یکشنبه آینده در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد داشت. از شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است،دریای خزر و خلیج فارس اوایل هفته آینده مواج و متلاطم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۲ مهرماه) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌روز یکشنبه (۳ مهرماه) صاف، گاهی وزش باد، اوایل شب وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha