شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 344988

حتی با رعایت رژیم سبزیجات نیز ممکن است دریافت کالری بالا زمینه اضافه وزن را تسهیل کند. علت این است که اگر دریافت کالری روزانه بیش از سوخت‌وساز بدن باشد، در بافت چربی زیرپوستی به‌شکل چربی تجمع پیدا می کند.

3 دلیل افزایش وزن با رژیم سبزیجات

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت، رژیم سبزیجات یکی از برنامه‌های غذایی سالم برای حفظ سلامت و البته کاهش وزن است. اما بعضی افراد به‌رغم رعایت این سبک تغذیه پس از مدتی دچار اضافه وزن می‌شوند که ناشی از عادت های اشتباه روزمره است.

افرادی که چنین سبک تغذیه ای را دارند باید علاوه بر توجه به توصیه‌هایی مانند مصرف مکمل‌های لازم به‌خصوص B12، چند نکته را رعایت کنند تا به تناسب‌اندام برسند زیرا بعد از مدتی می بینند که وزن شان نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است.

دریافت خیلی زیاد انرژی

حتی با رعایت رژیم سبزیجات نیز ممکن است دریافت کالری بالا زمینه اضافه وزن را تسهیل کند. علت این است که اگر دریافت کالری روزانه بیش از سوخت‌وساز بدن باشد، در بافت چربی زیرپوستی به‌شکل چربی تجمع پیدا می کند. همچنین باید توجه داشت که در این سبک غذایی برای افزایش تمایل به مصرف سبزیجات توصیه به مصرف انواع سس می‌شود که ممکن است چربی بالا داشته‌ باشند و سطح انرژی را افزایش دهند. سس‌های آماده به‌دلیل داشتن مقدار زیاد چربی‌های اشباع نه‌تنها در بروز چاقی نقش دارند بلکه زمینه‌ساز التهابات بدن و اختلالات متاوبولیک نیز می‌شوند.


مصرف خوراکی‌های فرآوری‌شده

بعضی افراد در دوران رژیم سبزیجات ازخوراکی‌های فرآوری‌شده به‌عنوان جایگزین گوشت استفاده می‌کنند. اما این خوراکی‌ها را نمی‌توان منابع مغذی دانست زیرا معمولا حاوی مقدار زیادی شکر و افزودنی‌های غذایی هستند که تاثیر منفی بر فلور روده‌ای دارند. حال آنکه مصرف منظم شکر موجب مقاومت به انسولین می‌شود که مرحله پیش از ابتلا به دیابت خواهد بود و براساس مطالعات زمانی که این حالت در بدن اتفاق می‌افتد، به‌سختی می‌توان وزن کم کرد. برای تامین پروتئین نیز بهتر است از خوراکی‌های متنوع گیاهی و تازه به‌جای جایگزین‌های گوشت استفاده شود.


عدم‌فعالیت ورزش کافی

گرچه تغییر در عادت های غذایی برای رسیدن به وزن ایده‌آل لازم است اما کافی نیست بلکه گنجاندن تمرینات ورزشی در برنامه روزمره نیز حتما توصیه می‌شود. بهتر اینکه تمرینات تقویت عضلات انجام شود تا سوخت‌وساز انرژی بدن افزایش پیدا کند. در حال‌حاضر، برای سوخت‌وساز بهتر چربی‌ها، انجام تمرینات قدرتی در کنار ورزش‌های هوازی به عنوان اولویت مهم شناخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha