متخصصان در یک مطالعه این موضوع را مورد بررسی قرار دادند که چگونه قطع آسپرین می‌تواند برای برخی از مصرف کنندگان داروی وارفارین مفید باشد.

توصیه‌ای به مصرف‌کنندگان داروی وارفارین

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از مدیکال نیوز تودی، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد: در برخی از افراد قطع مصرف آسپرین در حین مصرف داروی وارفارین ممکن است با کاهش احتمال خطر خونریزی همراه باشد. داده‌های بدست آمده یادآوری مهمی است تا افراد در مورد مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنند.

وارفارین یک داروی ضد انعقاد است که معمولا به عنوان رقیق کننده خون شناخته می شود. این دارو به جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی در افرادی که در معرض خطر بالای لختگی خون هستند، کمک می کند.

آسپرین داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که کاربردهای متعددی از جمله تسکین درد و کاهش التهاب دارد. برخی افراد برای کمک به کاهش خطر حمله قلبی یا سکته از آسپرین استفاده می کنند.

در برخی موارد، افراد از هر دو داروی وارفارین و آسپرین مصرف می‌کنند. هرچند، از نظر پزشکی مصرف این دو دارو در تمامی مواقع توصیه نمی‌شود. از آنجاییکه هر دو دارو با خطر خونریزی همراه هستند، ضروری است افراد داروهای خود از جمله داروهای بدون نسخه مانند آسپرین را با پزشک خود در میان بگذارند.

پزشکان تاکید دارند در مورد دارویی همچون آسپرین که بدون نسخه در دسترس است، بیمار باید با پزشک خود در مورد فواید و مضرات بالقوه آن مشورت کند و مشخص شود که آیا باید آسپرین مصرف شود یا خیر. این امر به ویژه در صورت مصرف دیگر داروهای رقیق کننده خون صادق است.

متخصصان آمریکایی در بررسی خود به تاثیر کاهش مصرف آسپرین در میان افرادی که داروی وارفارین دریافت می‌کردند، پرداختند. این بررسی به طور خاص شامل شرکت ‌کنندگانی بود که وارفارین مصرف می‌کردند و شاخص روشنی برای مصرف آسپرین نداشتند. به طور مثال، آنان به دنبال بررسی مصرف آسپرین در افرادی بودند که سابقه قبلی بیماری قلبی یا حمله قلبی نداشتند.

در این مطالعه بیش از 6000 شرکت‌ کننده بزرگسال حضور داشتند که از داروی وارفارین برای بیماری فیبریلاسیون دهلیزی یا لختگی خون مصرف می‌کردند. طی همکاری انجام گرفته با متخصصان، شرکت کنندگان از نظر نیاز به مصرف آسپرین و وارفارین ارزیابی شدند.

مصرف آسپرین زمانی که از نظر پزشکی غیر ضروری تشخیص داده شد، قطع شد. متخصصان دریافتند که قطع مصرف آسپرین با کاهش خطر خونریزی در میان شرکت کنندگان مرتبط است. آنها همچنین به این موضوع پی بردند که قطع مصرف آسپرین با افزایش لخته شدن خون ارتباطی ندارد.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: در بررسی انجام شده مشخص شد در میان بیمارانی که یک داروی ضد انعقاد مانند وارفارین دریافت می‌کنند و همچنین از آسپرین بدون وجود علائم واضحی از بیماری مصرف می‌کنند، قطع مصرف آسپرین می‌تواند خطر خونریزی را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha