یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش باران و وزش باد در مناطقی از کشور/روند کاهش دما در نیمه‌شمالی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های تهران و سمنان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا همین شرایط جوی را در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران و سمنان را انتظار داریم، ادامه داد: امروز تا روز دوشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در برخی نواحی مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روزهای شنبه تا یکشنبه در نیمه‌شمالی کشور شاهد روند کاهشی دما هستیم و از دوشنبه برای این نواحی روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود، افزود: امروز و فردا در شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات با وزش باد شدید و گرد و خاک مواجه هستیم.

رفیعی با اشاره به اینکه و طی ۲ روز آینده دریای خزر مواج است، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و گاهی وزش باد را دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۰ درجه و کمیته دمای آن به ۱۹ درجه می‌رسد.

وی اظهار کرد: خنک‌ترین مرکز استان هم امروز شهرکرد با دمای حداقل ۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان هم دیروز اهواز با دمای بیشینه ۴۲ درجه بالای صفر گزارش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha