مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نسبت عوارض شدید منجر به نابینایی داروی «ایلیا» که به صورت غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شود، هشدار داد.

فروش داروی «ایلیا» در شبکه‌های اجتماعی و عوارض شدید منجر به نابینایی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، دکتر حسین شمالی با تاکید بر ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، گفت: با توجه به حساسیت شرایط نگهداری دارو تنها مسیر مطمئن برای تهیه آن، داروخانه و زیر نظر مسئول فنی است؛ بنابراین در غیر این صورت هیچ تضمینی برای تایید سلامت دارو وجود ندارد و عوارض ناشی از مصرف دارو قابل پیگیری نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه داروی Eylea (Aflibercept) ۴۰ mg/ml یخچالی بوده و شرایط نگهداری آن بسیار حائز اهمیت است، تهیه و مصرف این دارو از شبکه‌های اجتماعی منجر به عوارض شدید از جمله نابینایی شده است، بنابراین مورد از سوی سازمان غذا و دارو به منظور پیگیری و برخورد به پلیس فتا اطلاع رسانی شد.

شمالی با تاکید مجدد بر اینکه تنها مرجع مورد تایید برای تهیه دارو، داروخانه است، گفت: در حال حاضر خرید و فروش دارو در اینترنت، پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی ممنوع و غیرمجاز است و توسط مراجع نظارتی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha