حتما می‌دانید با خوردن غذا میزان مازاد گلوکز در بدن شما تبدیل به چربی خواهد شد و در قسمت‌های مختلف بدن ذخیره می‌شود. متخصصان هشدار  می‌دهند اگرچه چربی اضافی بدن خطرناک است، اما محل تجمع چربی‌ها بسیار مهم‌تر از میزان چربی انباشته شده در بدن است. در ادامه به بررسی احتمال خطر تجمع چربی‌ها در نواحی مختلف بدن می‌پردازیم.

تجمع چربی در هر نقطه از بدن علامت هشدار برای کدام بیماری ها است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، گردن و صورت ،ذخیره چربی در گردن و صورت می‌تواند نشانه‌ای از خطر ابتلا به بیماری قلبی باشد. یک مطالعه در آمریکا نشان داد که هرچه گردن شما بزرگ‌تر باشد، احتمال ابتلا به سطوح بالای LDL یا کلسترول بد بیشتر است.


محققان بر این باورند که دور گردن بیش از 35.5 سانتی‌متر برای زنان و ۴۳ سانتی‌متر برای مردان نشان‌دهنده خطر بیشتر بیماری قلبی و حمله قلبی است. چربی گردن همچنین می‌تواند خطر آپنه خواب، سکته مغزی و افسردگی را افزایش دهد.


سینه


در مردان و زنان، افزایش چربی سینه، یک علامت هشدار برای خطر ابتلا به سرطان در آینده است. سلول‌های چربی هورمون استروژن را تولید می‌کنند و افزایش استروژن می‌تواند شانس ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. سلول‌های چربی اضافی در این قسمت همچنین باعث التهاب در بدن می شوند که می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.


بازوها


افزایش چربی بالای بازوها نشانه وجود چربی اضافی در کل بدن و یک علامت هشدار است. چربی اضافی روی بازوها معمولاً نشان‌دهنده چاقی و BMI بسیار بالاست. چاقی شانس ابتلا به افسردگی، حمله قلبی، دیابت نوع ۲سکته مغزی، درد مفاصل، بیماری قلبی، سرطان و مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد، درنتیجه یک علامت هشدار برای تلاش در تغییر سبک زندگی است.


شکم


چربی شکم اغلب به کبد شما راه پیدا می‌کند، جایی که به کلسترول تبدیل می‌شود. کلسترول به راحتی وارد جریان خون می‌شود، رگ‌ها را مسدود می‌کند و باعث افزایش خطر بیماری قلبی، حمله قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا می‌شود. چربی شکم همچنین می‌تواند به التهاب، مقاومت به انسولین و دیابت نوع ۲ منجر شود و شما را در برابر برخی سرطان‌ها از جمله سرطان سینه و روده بزرگ آسیب‌پذیرتر کند.


چگونه از شر چربی‌ها خلاص شویم؟


هدف قرار دادن مناطق خاصی از بدن برای کاهش چربی تقریبا غیرممکن است، اما می‌توانید بدون مداخله روش های تهاجمی پزشکی، چربی بدن را کاهش دهید.


تغذیه سالم


با خوردن انواع بیشتری از میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و پروتئین‌های کامل، باکتری‌های روده خود را تغذیه کنید و مصرف مواد مغذی را افزایش دهید.مصرف غذاهای فراوری‌شده مانند غذاهای آماده، چیپس، شیرینی، بیسکویت و سوسیس را کاهش دهید. آن ها ارزش غذایی بسیار پایینی دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ما را به خوردن بیشتر وادار کنند.


استرس نداشته باشید


از استرس دور شوید. زمانی که استرس داریم، بدن ما هورمون کورتیزول را ترشح می‌کند که نه تنها باعث می‌شود بیشتر غذا بخوریم بلکه می‌تواند بر توانایی ما برای تجزیه چربی در بدن هم تأثیر بگذارد.


ورزش،ورزش،ورزش


کلید اصلی کاهش چربی ورزش است. ورزش و تغذیه دو رکن اصلی برای ازبین بردن چربی‌ها و عضله‌سازی هستند.برای ازبین بردن چربی‌ها باید به طور منظم ورزش‌های هوازی انجام دهید و برای عضله سازی حرکات قدرتی را در کنار مصرف پروتئین از یاد نبرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha