رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: تجهیز بخش های مراقبت های ویژه در دوران همه گیری کرونا در کنار واکسیناسیون عمومی کمک بزرگی برای کنترل این بیماری در کشور کرده است.

تجهیز بخش‌های مراقبت‌های ویژه کمک بزرگی به کنترل کرونا کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن مراقبت های ویژه ایران، علی امیر سوادکوهی افزود: در طول همه گیری کرونا بهترین بخش‌های که توانستند تا حدود زیادی کنترل کننده این همه گیری باشند، بخش‌های مراقبت‌های ویژه بودند، با توجه به اختلالی که در واکسیناسیون ایرانیان و سیستم دارویی در اوایل شیوع بیماری وجود داشت با عملکرد صحیح بخش‌های مراقبت‌های ویژه و متخصصین این رشته جلوی یک فاجعه انسانی و فوتی‌های بسیاری در ایران گرفته شد که قابل تقدیر و ستودنی است.

وی با بیان این که نیاز به بخش‌های ویژه همیشه وجود داشته و چیز جدیدی نیست، اظهار داشت: متاسفانه بخش‌های ویژه بیمارستانی بوجه کافی ندارد و ما همیشه عقب هستیم و یکی از دلایل آن تعلق نگرفتن بوجه در جای درست است.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران تصریح کرد: در حقیقت هنوز بعد از این همه سال دپارتمان مراقبت‌های ویژه در دانشگاه تاسیس نشده و وزارت بهداشت هم در این مورد قوی عمل نکرده که دپارتمان‌ها را مستقل کند. در حالیکه این رشته در سرتاسر جهان مستقل بوده و با وجود عملکرد خوب متخصصین این رشته در ایران، جایگاهش هنوز در شرایط ایده‌آل قرار نگرفته است.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۲۰۰هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که ۱۰درصد آن‌ها ویژه هستند، از میان هفت هزار و ۲۰۰ تخت آی‌سی‌یو فقط پنج هزار و ۷۰۰ تخت قابل استفاده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha