چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 345636

متخصصان طب سنتی بر تاثیر دمنوش گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب تاکید زیادی دارند. آن‌ها معتقدند به جای مصرف قرص‌های شیمیایی در شرایطی که دچار استرس و اضطراب پس از سانحه هستید، می‌توانید از دمنوش‌های گیاهی استفاده کنید.

آرامش بنوشید

دمنوش نعناع

بهترین دمنوش گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب و آرام‌بخش اعصاب ،دمنوش نعناع است. وقتی دچار استرس هستید احساس می‌کنید عضلات شما منقبض شده‌اند و شما تحت فشار هستید، نوشیدن دمنوش نعناع این خاصیت را دارد که عضلات شما را آرام و شما را از تنش دور ‌کند.


دمنوش استوقودوس

استوقودوس آثار تثبیت کننده‌ خلق وخو دارد و باعث کاهش استرس و آرامش اعصاب می‌شود. به دلیل تاثیر زیاد این دمنوش بعضی افراد از دمنوش استوقودوس به‌عنوان لورازپام گیاهی یاد می‌کنند.

بابونه

بابونه در بسیاری از فرهنگ‌ها، با آرامش عجین شده و تقریبا در سراسر جهان، این گیاه به دلیل فواید آرام‌بخش آن معروف شده است.دمنوش بابونه علاوه بر رفع استرس و افزایش آرامش، می‌تواند به رفع ناراحتی معده، التهاب و کاهش درد هم کمک کند.

گل محمدی

دمنوش گل محمدی عطر بسیار دلپذیری دارد، خواب‌آور است و استرس و اضطراب را تا حد زیادی کم می‌کند. اگر شغل پر تنشی دارید به شما توصیه می‌کنیم روزانه صبح‌ها یک فنجان دمنوش گل محمدی میل کنید. نوشیدن یک فنجان از این دمنوش باعث می‌شود بر استرس کاری غلبه کنید.


بادرنجبویه

بادرنجبویه یکی از خویشاوندان نزدیک نعناع است که با رایحه لیمو، یک درمان پرکاربرد برای بی‌خوابی، اضطراب و افسردگی محسوب می‌شود. دمنوش این گیاه می‌تواند تقویت کننده GABA (یک انتقال دهنده عصبی که استرس را تسکین می‌دهد) باشد.

سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب می‌تواند در رفع بی‌خوابی و اختلال‌های خواب موثر باشد. دمنوش این گیاه هم به عنوان یک درمان برای بی‌خوابی ناشی از اضطراب کاربرد دارد.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha