معمولا هر زمان که درباره پوست خود از کسی مشورت می‌خواهیم درباره کارهایی که باید انجام دهیم به ما توصیه‌هایی می‌کنند و معمولا درباره نبایدها چیزی نمی‌گویند. به عبارتی کارهای زیادی وجود دارد که نباید با پوست خود انجام دهیم و اهمیتشان به‌اندازه کارهایی که باید انجام دهیم، است. برای دانستن این نبایدها، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

متخصصان پوست از شما می‌خواهند این کارها را با پوستتان نکنید!

کارهایی که نباید با پوستتان انجام دهید

داشتن پوستی تمیز و سالم ترکیبی از کارهایی است که باید با پوست خود انجام دهید و کارهایی که نباید با آن انجام دهید. متخصصان پوست از آنچه باید اجتناب کنید و اینکه چرا این عادات رایج، بیشتر از اینکه مفید باشند آسیب می‌رسانند، اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته‌اند که به‌قرار زیر است:

هرگز به جوش‌ها و خال‌ها دست نزنید

متخصصان پوست از شما می‌خواهند این کارها را با پوستتان نکنید!

هنگامی که یک جوش بزرگ و قرمز روی صورتتان است و می‌خواهید هر چه زودتر از بین برود، فشار دادن برای بیرون راندن مواد درون آن می‌تواند ایده وسوسه‌انگیزی باشد. اما هر زمان که اختلالی در پوست ایجاد می‌کنید، احتمال عفونت، التهاب و حتی زخم را افزایش می‌دهید. اگر جوش واقعا برجسته‌ای دارید که می‌خواهید از بین برود، بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید.

هرگز بدون استفاده از کرم ضدآفتاب از خانه خارج نشوید

ممکن است کرم ضدآفتاب را هنگام رفتن به دریا بزنید، اما استفاده از آن همیشه ضروری است. شما باید استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب پوست را بخشی از برنامه رسیدگی روزانه پوست خود بدانید. قرار دادن پوست در معرض آفتاب بدون ضدآفتاب، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش داده و به کلاژن پوست آسیب می‌رساند که منجر به ایجاد چین‌وچروک و همچنین لکه‌های ناشی از آفتاب می‌شود.

هرگز لیموترش را وقتی در معرض آفتاب هستید روی پوست خود قرار ندهید

برخی از افراد از آب‌لیمو به‌عنوان یک درمان خانگی برای رفع آکنه و جوش استفاده می‌کنند و معتقدند که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. غافل از اینکه استفاده از لیموترش روی پوست و هم‌زمان آفتاب گرفتن می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. در واقع ظهور تاول یا رنگ‌دانه روی پوست و ماندگاری آن تا ماه‌ها، بسیار محتمل است.

هرگز با آرایش نخوابید

مواد آرایشی هرچقدر هم که مرغوب باشند، دلیلی ندارد برای مدت طولانی روی پوست شما باقی بمانند. این موضوع وقتی که از آرایش‌های سنگین استفاده می‌کنید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند تعادل چربی پوست شما را برهم زده و چین‌وچروک را برای شما به ارمغان بیاورد! به همین خاطر با یک آرایش پاک کن یا ماده مناسب دیگری، مواد آرایشی و اضافی را از پوست خود دور کنید.

هرگز کیست‌های عمیق را فشار ندهید

ممکن است در صورت داشتن آکنه کیستیک دردناک، به دنبال تسکین فوری باشید، اما بهتر است بدون معاینه پزشک آن‌ها را دست‌کاری نکنید. بیماران اغلب سعی می‌کنند محتویات کیست‌های اپیدرمی را از طریق دهانه کوچک آن‌ها فشار دهند. این فشار در واقع می‌تواند کیست را در داخل پاره کرده و یک واکنش التهابی شدید و عفونت را ایجاد کند که احتمالا نیاز به تخلیه و مصرف آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی دارد.

هرگز از صابون زیاد استفاده نکنید

وقتی نوبت به تمیزکردن و شستن صورت می‌رسد، استفاده از صابون واقعا بهترین راه نیست. پوست شما سدی حفاظتی است که نباید اجزای طبیعی این سد را با استفاده از صابون زیاد از بین برده و خطر ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی را افزایش دهید؛ بنابراین یا از صابون کمتر استفاده کنید یا استفاده از ژل شستشو را در برنامه مراقبتی خود قرار دهید. برای این منظور می‌توانید انواع ژل شستشوی صورت در خانومی را مدنظر قرار دهید.

از محصولات تاریخ مصرف گذشته هرگز استفاده نکنید

متخصصان پوست از شما می‌خواهند این کارها را با پوستتان نکنید!

دلیلی برای این تاریخ‌های انقضا در محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. وقتی از محصولات با ظاهر خوب، اما تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که مواد فعال موجود در آن‌ها شروع به فاسد شدن کرده باشند. در واقع ممکن است این ماده دیگر اصلا فعال نباشد و حتی منجر به تحریک پوست شود؛ بنابراین هنگامی‌که برای اولین‌بار محصولی را خریداری می‌کنید، به تاریخ انقضای آن دقت کنید.

هرگز اجسام نوک‌تیز را به پوست خود نچسبانید

برخی از افراد برای خلاص شدن از شر جوش، اعمالی افراطی را انجام می‌دهند. به یاد داشته باشید که در این مورد ابزارهای خاصی وجود دارد که باید به متخصصان سپرده شود. اگر شما سرخود این کار را انجام دهید، فقط باعث افزایش التهاب و ایجاد رنگ‌دانه، عفونت و حتی جای زخم می‌شوید.

زیبایی و سلامتی پوست خودت را به خانومی بسپار

با مطالعه این مطلب اکنون می‌دانید که علاوه بر کارهای ضروری که باید برای مراقبت از پوست خود انجام دهید، یکسری نبایدها نیز وجود دارند که به پوست شما ضرر می‌رسانند؛ بنابراین برای داشتن پوستی شاداب و زیبا علاوه بر استفاده از محصولات خانومی، این نکات را نیز رعایت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha