رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، جزئیات برنامه مکمل‌یاری در مدارس را تشریح کرد.

برنامه وزارت بهداشت برای مکمل‌یاری «آهن و اسیدفولیک» در مدارس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مصطفی رضایی، درباره جزئیات نحوه هزینه‌کرد بخشی از ۱۱هزار میلیارد تومان درآمد وزارت بهداشت از محل مالیات بر ارزش افزوده، گفت: بخشی از درآمد صرف خرید مکمل‌ها و ویتامین‌ها می‌شود و برای اینکه هزینه تهیه مکمل‌های دارویی برایمان کمتر باشد، سیاست وزارت بهداشت خرید متمرکز است؛ چراکه اگر قرار باشد تمامی شبکه‌ها از واسطه ‌ها خرید کنند، بخش قابل توجهی از اعتبارات باید صرف خرید مکمل شود.

وی افزود: در بحث خرید مکمل‌ها و سایر مواد مصرفی در شبکه بهداشتی مانند وارنیش فلوراید و... خرید متمرکز انجام می‌دهیم؛ به این صورت که با شرکت‌های تولیدی وارد مذاکره شده و بسته به نیاز برآورد شده، خرید می‌کنیم.

او تاکید کرد: خوشبختانه اولین بخشی که به شکل متمرکز در حال خرید آن هستیم، احتمالا ماه آینده توزیع خواهد شد. بسته به نیاز هر منطقه،‌ خریدهای ما توسط خود شرکت دارویی به بخش مورد نظر منتقل می‌شود.

وی درباره وضعیت مکمل‌یاری در مدارس شهری و روستایی پس از حدود دو سال آموزش غیرحضوری در زمان کرونا، اظهار کرد: تمام تلاش ما تهیه مکمل‌ها است تا بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده در اختیار مدارس قرار گیرد و مشکل خاصی در این زمینه نداریم. در مدارس اندکی نگران نحوه استفاده داروها هستیم و اینکه دانش‌آموزان آموزش درستی برای مصرف مکمل بگیرند که این هم کار مشترکی بین دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش است که درحال انجام است تا مکمل‌ها پس از تحویل به دانش‌آموز به درستی مصرف شوند.

رضایی درخصوص مکمل‌هایی که در مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، تصریح کرد: قرص آهن+اسیدفولیک یکی از مکمل‌هایی است که ارائه می‌شود؛ زیرا از شایع‌ترین مشکلاتی که نوجوانان ما دارند بحث کم خونی است و این مکمل می‌تواند بخش قابل توجهی از این مشکل را برطرف کند. البته اگر کم خونی درمان نشود می‌تواند مشکلات بسیار زیادی حتی در بحث یادگیری و سلامت دانش‌آموزان ایجاد کند که طرح مکمل‌یاری در مدارس با هدف کاهش این دست مشکلات اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha