یک متخصص چشم‌پزشکی با اشاره به عوارض استفاده از لنزهای تماسی و کاشت مژه برای چشم‌ها گفت: توصیه اکید ما به افراد استفاده کننده از لنزهای تماسی، استفاده بهداشتی و رعایت پروتکل‌های لازم در مصرف این لنزهاست.

هشدارهای یک چشم‌پزشک درباره استفاده از لنزهای زیبایی و کاشت مژه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر ژاله رجوی درخصوص تاثیر استفاده از لنزهای رنگی و زیبایی در بروز مشکلات چشم‌پزشکی،‌ گفت: در صورتی که به شکل کاملا بهداشتی از این لنزها استفاده شود و خود لنز هم از مراکز مجاز و معتبر تهیه شود، مشکلات کمتری وجود خواهد داشت. نکته مهم استفاده درست از محلول‌های مخصوص برای لنزها است و تحت هیچ عنوان نباید از آب شهری برای شستشوی لنز استفاده شود؛ زیرا می‌تواند سبب بروز عفونت قرنیه شود که عوارضی همچون کدورت قرنیه تا سوراخ شدن قرنیه یا نابینایی را در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: توصیه اکید ما به افراد استفاده بهداشتی و رعایت پروتکل‌های لازم برای مصرف لنزهای تماسی است.

بیشتر بدانید: عوارض استفاده از لنزهای تماسی
وی با تاکید بر اینکه خرید لنز از داروخانه‌ها و یا آرایشگاه‌ها درست نیست، تصریح کرد: چشم پزشکان معتقدند که فروش و تحویل لنزهای تماسی در مکان‌های فوق که مسئولیت عوارض آن را به عهده نمی‌گیرند، غیرقانونی و غیر اخلاقی است و باید توسط سازمان‌های مربوطه از اقدام آنها جلوگیری به عمل آید.

این متخصص چشم در خاتمه تاکید کرد: علاوه‌ بر آن انجام اقداماتی مانند اکستنشن مژه (کاشت مژه) و استفاده از چسب‌های مخصوص این کار هم در صورتی که چسب وارد چشم شود، می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای فرد به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha