حضور پزشکان معرفی‌شده به عنوان مستشاران و امین والدین در جلسه پزشکی قانونی می‌تواند موجب جلب اطمینان اولیای دم از دقت و شفافیت رسیدگی به علت مرگ مهسا شود.

وکلای پدر و مادر مهسا امینی به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی اعتراض کردند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد وکلای اولیای دم مهسا در لایحه خود خطاب به بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران ضمن اعتراض به گزارش کمیسیون پزشکی قانونی اعلام کرده‌اند در این گزارش علت مرگ مهسا صریحا روشن نشده است.

وکلا درخواست کرده‌اند پرونده جهت بررسی مجدد علت مرگ به هیاتی دیگر از پزشکان قانونی ارجاع و با دعوت 5 نفر از 10 نفر پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب و نورولوژی و یک پزشک قلب و عروق و یک روانپزشک معرفی‌شده توسط اولیای دم به انتخاب بازپرسی موضوع رسیدگی شود.

به گفته نیکبخت در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» درخواست حضور پزشکان متخصص مغز و اعصاب و نورولوژی و قلب و روانپزشک معتمد خانواده از طرف اولیای دم از آن جهت است که آنان و وکلا فاقد اطلاعات پزشکی تخصصی هستند و حضور پزشکان معرفی‌شده به عنوان مستشاران و امین والدین در جلسه پزشکی قانونی می‌تواند موجب جلب اطمینان اولیای دم از دقت و شفافیت رسیدگی به علت مرگ مهسا شود.

علت معرفی این پزشکان غیر از دانش و تخصص آنان که در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده‌اند، عدم فعالیت کنونی آنان در مراجع پزشکی دولتی و خصوصی و سابقه مستمر تدریس و آموزش رشته مغز و اعصاب و جراحی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و مراکز استان‌های بزرگ چون تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و کرمانشاه است. دعوت از این پزشکان موجب اعتبار و اتقان بیشتر نظریه پزشکی قانونی و اعتمادسازی در جامعه و تسکین درد و رنج پدر و مادر مهسا از مرگ دلخراش فرزندشان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha