یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 346788

متخصصان پوست، نکاتی را در رابطه با اهمیت مراقبت مناسب از پوست در میان بیماران مبتلا به دیابت، ارائه داده اند.

دیابت چگونه بر پوست تاثیر می گذارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، پوست دریچه ای به سوی سلامت کلی بدن ماست و وضعیت پوست، مو و ناخن می ‌تواند نشانه طیف وسیعی از بیماری‌ ها از جمله دیابت باشد. در به رسمیت شناختن ماه ملی پوست سالم و ماه دیابت آمریکا در نوامبر، متخصصان پوست، چندین نکته، در رابطه با مراقبت از پوست برای افراد مبتلا به دیابت را به اشتراک گذاشته اند.

محققان دانشکده پزشکی میلر دانشگاه میامی گفته اند، حدود یک سوم بیماران مبتلا به دیابت نمی ‌دانند که به این بیماری مبتلا هستند، در حالی که این بیماری می‌ تواند هر قسمت از بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد، مشکلات پوستی می‌ توانند اولین علامت ابتلا به دیابت باشند. برخی از این علامت ها عبارتند از:

لکه های زرد، قرمز یا قهوه ای روی پوست، که اغلب به صورت برجستگی های کوچک و جامد که شبیه جوش هستند، ظاهر می شوند. این برجستگی ها در نهایت، متورم و سفت می شوند. وجود یک ناحیه تیره‌ در پشت گردن، زیر بغل، کشاله ران یا جاهای دیگر، می ‌تواند به این معنی باشد که انسولین بیش از حد در خون شما وجود دارد.

لکه ‌هایی روی ساق پا که فرورفتگی ‌های قابل توجهی در پوست ایجاد می ‌کنند. لکه های پوسته پوسته مایل به زرد روی پلک و اطراف پلک شما زمانی که سطح چربی خون بالا باشد، ایجاد می شوند که می تواند نشانه ای از کنترل ضعیف دیابت نیز باشد.

پژوهشگران اضافه کرده اند: اگر دیابت دارید، سعی کنید علاوه بر نظارت بر سطح گلوکز، پایبندی به برنامه غذایی، ورزش و مدیریت استرس، حتما از پوست خود نیز مراقبت کنید. مراقبت های پوستی، می توانند از ایجاد یک بیماری جدی پوستی مانند عفونت یا زخم های باز جلوگیری کنند. محققان آکادمی پوست آمریکا نکات زیر را برای مراقبت از پوست توصیه کرده اند:

پوست خود را مرطوب نگه دارید. این امر به انعطاف پذیری پوست و جلوگیری از ترک هایی که اغلب منجر به عفونت می شوند، کمک می کند.
پاشنه های خشک و ترک خورده را درمان کنید تا از عفونت جدی، زخم های باز و سایر مشکلات، جلوگیری شود.
هنگام حمام کردن، از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. صابون های دئودورانت و شوینده های قوی، می توانند پوست حساس شما را تحریک کنند. یک پاک کننده ملایم یا یک شوینده مخصوص افراد مبتلا به دیابت، به تسکین پوست و جلوگیری از عوارض کمک می کند.
با آب گرم (نه داغ) دوش بگیرید. آب داغ می تواند رطوبت پوست را از بین ببرد و احساس خشکی و ناراحتی به آن بدهد.
چین های پوست خود را با دقت خشک کنید. پس از استحمام و شنا، پوست بین انگشتان پا، زیر بغل و سایر نقاطی که پوست با پوست در تماس است را به آرامی خشک کنید. اگر آب در این نواحی باقی بماند، می تواند احتمال عفونت پوست را افزایش دهد.
مراقب عفونت های پوستی باشید. بیماران دیابتی در مقایسه با افرادی که سیستم غدد درون ریز سالمی دارند راحت تر به عفونت مبتلا می شوند.
تمام بریدگی ها، خراش ها و زخم ها را فورا درمان کنید. برای درمان زخم ها، محل را با آب و صابون بشویید و تنها در صورت توصیه پزشک، از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید.
ناخن های پای خود را کوتاه نگه دارید. ناخن های بلند و زبر می توانند پوست شما را تحریک کنند و متعاقبا منجر به ایجاد عفونت زیر ناخن پا شوند. کوتاه نگه داشتن ناخن های پا می تواند از بریدگی و عفونت احتمالی پا، جلوگیری کند.

متخصصان اظهار داشته اند: حتی شرایط پوستی جزئی نیز، اگر به درستی درمان نشوند، می توانند برای افراد مبتلا به دیابت به موارد جدی تبدیل شوند. علائمی که نشان می دهد شما باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید شامل ناخن های زرد، بلند شده یا ضخیم، پوسته پوسته شدن پوست یا تجمع پوست مرطوب بین انگشتان پا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha