در این مقاله قصد داریم از 0 تا 100 در مورد نظافت منزل توضیح دهیم؛ همچنین در مورد نظافت راه پله نیز صحبت می کنیم.

نظافت منزل به سادگی هر چه تمام تر

نظافت منزل را به دست افراد معتبر در این زمینه بسپارید.

تمیز بودن محیط خانه و راه پله یک اصل بسیار مهم به حساب می آید. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی فرصتی برای تمیز کردن محیط منزل خود ندارند. این افراد به دنبال استخدام یک نظافتچی خانم و یا آقا هستند تا کار نظافت منزل خود را به آن ها بسپارند. اگر در زمره این افراد هستید پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که قصد داریم در این مورد توضیحاتی را ارائه دهیم.

راه پله از دیگر اماکنی به حساب می آید که نیاز است تا به صورت هفتگی تمیز شود. برای تمیز کردن راه پله معمولا نمایندگان ساختمان اقدام به استخدام یک نظافتچی خانم و یا آقا می کنند. یک نکته مهمی که نیاز است به آن اشاره کنیم این است که کار نظافت منزل و نظافت راه پله خود را به دست شرکت های با تجربه در این زمینه بسپارید؛ علاوه بر این مورد شرکت های معتبر این اطمینان را به شما می دهند که این افراد کاملا مطمئن هستند و خیال شما از بابت هرگونه مشکلی راحت خواهد بود.

نظافت منزل

ویژگی های یک شرکت معتبر

اگر می خواهید کار نظافت منزل و راه پله خود را به یک شرکت بسپارید، نیاز است تا به برخی از موارد توجه ویژه ای را داشته باشید. داشتن سابقه کاری از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. بسیاری از شرکت های نوپا در زمینه نظافت راه پله و منزل فعالیت می کنند. برخی از این شرکت ها نمی توانند در این حوزه موفق باشند؛ چرا که تجربه کافی در این زمینه را ندارند.

استخدام افراد متعهد از دیگر ویژگی های یک شرکت حرفه ای به حساب می آید. اگر قصد دارید تا اقدام به استخدام یک نظافتچی آقا و یا خانم نمایید، حتما نسبت به این موضوع اطمینان حاصل نمایید.

داشتن حسن نیت از دیگر مسائل بسیار مهم و ضروری به حساب می آید. از آن جایی که نیاز است تا برای نظافت منزل نیروهای شرکت وارد منزل شخص شوند، پس باید این ضمانت را به شما بدهند که هیچ گونه مشکلی برای شما از جانب شرکت به وجود نخواهد آمد.

کیفیت کاری بالا از دیگر مسائل مهم به حساب می آید. شرکت هایی که در زمینه نظافت فعال هستند باید کیفیت کاری بالایی را داشته باشند تا بتوانند رضایت حداکثری مشتریان خود را بگیرند.

نظافت راه پله

تعرفه نظافت منزل بر چه اساسی محاسبه می شود؟

خدمات منزل استاندارد: نظافت استاندارد و یا معمولی ابتدایی ترین نوع نظافت منزل است. در این نوع نظافت تمامی وسایل منزل گردگیری می شود. در صورتی که خانه ریخت و پاش باشد، باید جمع آوری توسط نظافتچی خانم و یا آقا صورت گیرد.

نظافت دیوار و پنجره ها: برای نظافت دیوار و پنجره ها معمولا نظافتچی خانم و یا آقا باید وقت بیش تر از حد معمولی را صرف کند. همین موضوع باعث می شود تا هزینه این نوع نظافت بیش تر از حالت معمولی باشد. بیان کردن این نکته ضروری است که اگر یک نظافتچی خانم و یا آقا بخواهد تمامی این کارها را به تنهایی انجام دهد معمولا 8 ساعت و یا بیش تر زمان برای تمیز کردن نیاز دارد. در این صورت استخدام دو نظافتچی آقا و یا دو نظافتچی خانم می تواند باعث کاهش مدت زمان مورد نیاز برای نظافت منزل شود.

شستشوی پرده و یا فرش: معمولا قبل از سال نو بسیاری از خانم های خانه دار تصمیم می گیرند تا پرده ها و فرش های خود را شستشو دهند. این مورد جزئی از خدمات استاندارد نظافت منزل نمی باشد و نیاز به پرداخت هزینه اضافی از طرف کارفرما می باشد.

تعرفه نظافت راه پله بر چه اساسی محاسبه می شود؟

به صورت کلی نظافت راه پله به صورت هفتگی و یا هر 10 روز یک بار صورت می گیرد. سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که تعرفه نظافت راه پله بر چه مبنایی محاسبه می شود؟ در پاسخ باید بگوییم تعداد طبقات و انتخاب نوع نظافت از مهم ترین مواردی است که می تواند بر روی هزینه نظافت راه پله تاثیر بگذارد.

معمولا هر چقدر تعداد طبقات بیش تر باشد، هزینه نظافت راه پله نیز بیش تر می شود. نکته مهم بعدی این است که به صورت معمولی و در حالت پایه تنها پله های طبقات در ابتدا جارو و سپس دستمال کشی می شوند. هزینه تمیز کردن دیوارها و شیشه های راهروها باید جداگانه محاسبه شوند و جزئی از نظافت پایه و معمولی نیست.

نظافت منزل به سادگی هر چه تمام تر

نظافت

کدام نظافتچی برای نظافت بهتر است؟

از سوالات متداولی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید این موضوع است که برای نظافت منزل، نظافتچی خانم بهتر است یا نظافتچی آقا؟ در پاسخ باید بگوییم قطعا برای شستشوی پنجره ها نظافتچی آقا می تواند بهتر باشد؛ چرا که انجام این کار برای یک خانم به مراتب سخت تر از انجام این کار توسط یک آقا است. در نقطه مقابل خانم ها بهتر می توانند محیط داخلی منزل را تمیز کنند.

برای نظافت راه پله ها معمولا نظافتچی آقا گزینه به مراتب بهتری نسبت به نظافتچی خانم است. البته در انجام این موارد هیچ گونه الزامی وجود ندارد و انتخاب این موضوع کاملا سلیقه ای است.

یک نظافتچی خانم و یا آقا به چه اموری باید مسلط باشد؟

شاید در نگاه اول امر نظافت کردن یک مورد عادی به حساب بیاید و افراد این تصور را داشته باشند که هر شخصی امکان انجام آن را دارد. این یک تصور کاملا اشتباه و غلط است. یک نظافتچی باتجربه به خوبی می داند که چطور باید وسایل و اشیا را پاکیزه کند. بسیاری از افرادی که قصد استخدام نظافتچی را دارند به این موضوع توجه دارند که چطور این افراد وسایل قیمتی آن ها را تمیز خواهند کرد. تمیز کردن وسایل قیمتی بسیار سخت است و نظافتجی باید بتواند آن ها را بدون این که کوچک ترین آسیبی ببینند، تمیز کند. داشتن حسن نیت از دیگر ویژگی های یک نظافتچی است. نظافتچی باید در انجام کار خود حسن نیت داشته باشد و کوچک ترین چشم داشتی نسبت به اموال کارفرما نداشته باشد. در این صورت می تواند رضایت و اعتماد کارفرمای خود را جلب نماید.

نتیجه گیری

در این مقاله از 0 تا 100 در مورد مواردی که نیاز است تا در هنگام استخدام نظافتچی خانم و یا نظافتچی آقا برای نظافت منزل و یا نظافت راه پله در نظر بگیرید، صحبت شد. نکته مهمی که به کرات به آن اشاره شد این است که تنها به صرف مبلغ کم با شرکت های نظافتی در این زمینه همکاری نداشته باشید و با شرکت هایی که در زمینه نظافت منزل چندین سال است فعالیت می کنند و رزومه روشنی دارند، همکاری نمایید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

برای کسب اطلاعات بیش تر و تکمیلی تر می توانید با کارشناسان مجموعه پاک رویال در ارتباط باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha