عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کمبودهای دارویی، از رفع کمبود اقلام دارویی به‌ویژه داروهای مربوط به سرماخوردگی خبر داد.

رفع مشکل کمبود داروهای سرماخوردگی؛ تامین اعتبار طرح دارویار به کجا رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا در روزهای اخیر کمبود آنتی‌بیوتیک و داروهای سرماخوردگی به یکی از چالش‌های بازار دارویی کشور تبدیل شده است. این مشکل به گفته مسئولان وزارت بهداشت فعلا رفع شده است و طبق اعلام وزیر بهداشت تولید آنتی‌بیوتیک به ۷ میلیون واحد رسیده است و از طرفی کمیسیون بهداشت مجلس نیز به مشکل کمبودهای دارویی ورود کرده است.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص اقدامات انجام شده برای رفع کمبود برخی اقلام دارویی در کشور گفت: «با توجه به حساسیت مساله، کمیسیون بهداشت نیز به موضوع ورود کرد و از متولیان حوزه دارو دعوت کرد تا در کمیسیون حضور یابند. با داروهای معمولی که اغلب مربوط به کودکان است و به‌صورت کمیاب درآمده‌اند، بیماران دچار مشکل و سردرگمی شده‌اند.»

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: «وزارت بهداشت موظف است داروی مورد نیاز مردم را تامین کند و کمیسیون بهداشت مجلس نیز روی این مساله نظارت خواهد کرد.»

وی تصریح کرد: «سه‌شنبه گذشته با معاونت جدید دارویی وزارت بهداشت در زمینه کمبود دارو در کمیسیون صحبت شد و قول‌هایی دادند که ظرف دو هفته آینده این مساله حل خواهد شد که این مهلت هفته آتی به اتمام می‌رسد و طبق گزارش‌ها مشکل در حال برطرف شده است و داروهای مورد نیاز تامین شده است.»

این نماینده مجلس درباره سرنوشت طرح دارویار گفت: «سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که امسال حدود 70 میلیارد تومان به این طرح اختصاص خواهد داد اما هنوز زمان و چگونگی توزیع این اعتبار مشخص نیست و با توجه به صحبتی که مسئولان این سازمان انجام داده‌اند، قرار است اعتبار مربوطه امسال تخصیص یابد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha