دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 347128

ورزش کردن می‌تواند به بهبود خلق و خو و علائم کلی کسانی که از اختلال روحی فصلی (SAD) رنج می‌برند کمک کند.

درمان آلرژی روحی افراد با ورزش

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از سایت نوروساینس نیوز، طبق بررسی محققات در کالج پزشکی بیلور با شروع فصل پاییز و کوتاه‌تر و زودتر تاریک شدن هوا، افراد ممکن است تحت تاثیر اختلالات روحی فصلی (SAD) قرار بگیرند.

کاهش خلق و خوی که با تغییر نور اتفاق می‌افتد و احتمالاً با کاهش سطوح انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین در بدن ما مرتبط است.
اگر تحت تأثیر SAD هستید، مهم است که به برنامه روزمره خود یک ورزش اضافه کنید، زیرا ورزش باعث افزایش نشاط می‌شود.

دکتر جیمز مک دیویت، پروفسور طب فیزیکی و توانبخشی بیلور گفت: با شروع اختلالات روحی فصلی، بهتر است به ورزش ادامه دهید یا حتی میزان ورزش کردن خود را افزایش دهید.

ورزش‌های هوازی نسبتاً پایدار تأثیر مثبتی بر روحیه می‌گذارند، اما لازم نیست فقط بدوید یا ایروبیک انجام دهید، می‌توانید کارهایی مانند یوگا یا مدیتیشن را انجام دهید که به درمان علائم افسردگی و کاهش آن کمک می‌کند.

دویدن در بیرون از منزل و ورزش در داخل خانه با استفاده از دمبل را در سبک زندگی خود بگنجانید.

همچنین می‌توانید یک وسیله هوازی برای خانه مانند دوچرخه ثابت یا تردمیل خریداری کنید.

مک‌دیویت گفت: حتی اگر در فصل بهار به‌طور منظم در فضای باز می‌دوید و مجبور هستید برای زمستان در فضای بسته حرکت کنید، تمرین خود را متوقف نکنید.

حدود سه ماه انجام مداوم یک فعالیت برای ایجاد یک عادت کافی است.

مک دیویت گفت: افراد سطوح پایینی از سروتونین و دوپامین را در SAD، افسردگی تجربه می‌کنند، اما افزایش سطح انتقال‌دهنده‌های عصبی از طریق ورزش مزایایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha