یک مطالعه جدید نشان می دهد در حالی که سرطان آپاندیس یک بیماری نادر است، اما برای درصد کمی از مبتلایان به این بیماری ممکن است با یک نوع ژنتیکی خاص مرتبط باشد.

سرطان آپاندیس، بیماری نادری که ژن ها در آن دخیل هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ،محققان بر اساس تحقیقات قبلی، دریافتند که از هر ۱۰ نفر مبتلا به سرطان آپاندیس، ۱ نفر حامل یک نوع ژنتیکی مرتبط با استعداد ابتلاء به سرطان است.

به گزارش مدیسن نت، «آندریانا هالوواتیج»، محقق ارشد از دانشگاه واندربیلت تنسی، گفت: «بر اساس این داده‌ها، ما می‌توانیم مشاوره ژنتیک و آزمایش پانل چند ژنی ژن‌های مستعد ابتلاء به سرطان را برای همه بیماران مبتلا به سرطان آپاندیس، صرف‌نظر از سن یا سابقه خانوادگی سرطان، توصیه کنیم.»

در گذشته محققان فکر نمی‌کردند این سرطان که سالانه از هر یک میلیون نفر یک یا دو نفر را مبتلا می‌کند، ارثی باشد. این واقعیت که این سرطان، بیماری ای نادر است درک و مطالعه آن را سخت‌تر کرده است.

برای این تحقیق، محققان داده‌های آزمایش پانل چند ژنی را از یک آزمایشگاه آزمایش بالینی سراسری در ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند. داده‌ها شامل ۱۳۱ بیمار مبتلا به سرطان آپاندیس بود.

محققان دریافتند که ۱۱.۵ درصد از بیماران حداقل یک نوع ژنتیکی ارثی در ژن مستعد ابتلاء به سرطان داشتند.

به گفته محققان، همه بیماران مبتلا به سرطان آپاندیس باید ارزیابی ژنتیکی را در نظر بگیرند. آنها همچنین باید آزمایش و مشاوره ژنتیکی اعضای خانواده در معرض خطر را در نظر بگیرند.

هالوواتیج تاکید می‌کند که مطالعات بیشتری برای شناسایی عوامل ژنتیکی جدید و استفاده از این شواهد برای تعیین ژن‌هایی که در آزمایش‌های ژنتیکی سرطان آپاندیس انتخاب می‌شوند، مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha