یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تشدید بارش‌ها در ۴ استان/کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین البرز و تهران رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شرق لرستان بارش‌ها تشدید می‌شود، ادامه داد: با توجه به این شرایط خسارت به زیرساخت‌ها به ویژه قطعی برق، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، مسدود شدن محورها و خسارت به صنعت کشاورزی در روستاهای سردسیر و صعب‌العبور را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها برای فردا در شمال غرب کشور در استان‌های کرمانشاه، همدان قزوین البرز خبر داد و افزود: همچنین فردا بعد از ظهر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی با بیان اینکه فردا دریای خزر مواج است، اظهار کرد: فردا در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما را شاهد هستیم و دوشنبه بارش و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه دارد.

وی توضیح داد: روز سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان بارش‌ها ادامه دارد و از بعد از ظهر سه‌شنبه ورود سامانه بارشی بعدی را از غرب کشور داریم که استان‌های خوزستان، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و مناطقی از شمال غرب کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران بیان کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری گاهی همراه با غبار محلی و بارش باران در ارتفاعات است. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۸ درجه و کمینه دما به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد که با ۴ درجه افزایش نسبت به دیروز همراه است و فردا نیز به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی عنوان کرد: سردترین مناطق کشور، سیرجان و لاله زار با دمای ۳ درجه بالای صفر در استان کرمان بودند و سربیشه در خراسان جنوبی و دیزین بالا نیز با ۳ درجه بالای صفر از دیگر مناطق سرد کشور شدند.

وی افزود: زراباد در سیستان و بلوچستان با ۳۵ درجه بالای صفر و قصر قند و راسک هم با بیشینه دمای ۳۴ درجه، گرم‌ترین نقاط کشور در شبانه‌روز گذشته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha