رییس سازمان غذا و دارو گفت: تعدادی از بیماران به دلیل محدودیت‌ها و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه به دارو دسترسی ندارند و برخی شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم از فروش دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی به ایران خودداری می‌کنند.

خودداری برخی شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم از فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران

به گزارش سلامت نیوز دکتر سید حیدر محمدی در پنجمین نشست نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم ایران با وزیر و مدیران وزارت بهداشت ضمن تقدیر از سازمان های بین المللی بابت کمک در تامین بخشی از دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک در کشور اظهارکرد: ارتباط ما با سازمان های بین المللی مستقر در ایران مناسب است و لیست اقلام مورد نیاز به این سازمان ها ارائه می شود تا در حد توان خود به بیماران ایرانی کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از داروهای مورد نیاز کشور، تولید داخلی است و اگر صنایع دارویی کشور چنین توانمندی نداشتند، مشخص نبود با اعمال تحریم های ناجوانمردانه چه سرنوشتی داشتیم؟

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: در تامین بسیاری از محصولات نهایی دارویی به ویژه در مسیر انتقال ارز، سیستم بانکی وابسته به تحریم، هزینه بالا و طولانی شدن مسیر انتقال ارز مشکلاتی وجود دارد در حالی‌که بیمارانی که به این داروها نیاز دارند، هیچ دخالتی در سیاست های خصمانه دشمنان ندارند.

محمدی خاطرنشان کرد: بارها مشکلات تامین دارو را به گوش شرکت های خارجی تولید کننده رسانده ایم اما برخی از آنها از فروش دارو برای بیماران ایرانی خودداری می کنند که کمک سازمان های بین المللی برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران می تواند راهگشا باشد و از طرفی از نمایندگان این سازمان‌ها می خواهیم که مشاهدات خود را در مجامع بین المللی مطرح کنند تا همگان بدانند که تحریم ها به بیماران ایرانی آسیب رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha