خودتان بهتر می‌دانید در این فصل بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا در کمین است؛ در این مطلب با معجونی معجزه آسا برای درمان سرماخوردگی آشنا می‌شوید و توصیه هایی برای رسیدن به پاسخ سوال رایج « برای درمان سرماخوردگی چه بخوریم » شده است.

معجون معجزه آسا برای درمان سرماخوردگی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، خودتان بهتر می‌دانید در این فصل بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا در کمین است، اما می‌توانید برای مصون ماندن از بیماری از یک قاشق عسل و یک برش لیموترش درون آب ولرم استفاده کنید و بدن خودتان را ایمن کنید، البته هنگام استفاده از این معجون از چوب دارچین هم برای افزایش عطر و خاصیت ضد ویروسی آن استفاده کنید که باعث بهبود زودتر علائم سرماخوردگی، افزایش آرامش و نشاط و کاهش علائم آلرژی نیز خواهد شد.

دمنوش گل گاوزبان همراه یک قاشق غذاخوری عسل، چای بنفشه همراه یک قاشق غذاخوری عسل، دمنوش نعنا، پونه، آویشن و مرزنجوش به‌همراه یک قاشق غذاخوری عسل برای درمان زکام و سرماخوردگی و دمنوش پنیرک و خطمی به‌همراه عسل برای درمان سرفه‌های خشک در این فصل بسیار مناسب است.

محققان طب سنتی خاکشیر را هم دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتری مناسب فصل پاییز می‌دانند که از خواص آن می‌توان به درمان یبوست، اسهال، جوش و لک صورت، دفع سنگ کلیه، رفع بوی بد دهان، کاهش تب و کمک به افزایش و کاهش وزن اشاره کرد.

علاوه بر این ها مصرف ترب سیاه در روزهای سرد و خشک بسیار مفید است، چرا که مصرف این گیاه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود وضعیت پوست می‌شود، ترب سیاه می‌تواند در حمایت از سلامت کبد، منبع ویتامین C، تقویت سیستم ایمنی‌، حفظ سطح کلسترول، کاهش وزن، بهبود هضم، درمان کم کاری تیروئید، بهبود سلامتِ روان، سم‌ زدایی بدن، افزایش رشد مو و درمان سرفه مؤثر و مفید باشد.

این ها را گفتیم تا در این روز های جذاب پاییزی حواستان را بیشتر جمع کنید و هر غذایی را بدون دانستن طبع آن مصرف نکنید، اگر هم خوردید، زیاده روی نکنید و خودتان را گرفتار دلدرد و سردی و بیماری نکنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha