یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش پراکنده در البرز مرکزی، غرب و شمال‌غرب/ تداوم آلودگی در ۶ شهر صنعتی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای برخی مناطق غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شمال خوزستان، لرستان و شمال کهگیلویه‌وبویراحمد بارش پراکنده و در شمال خوزستان رعدو برق پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در جنوب‌غرب کشور، مناطقی از اصفهان، شمال فارس و بوشهر بارش پراکنده ادامه دارد، افزود: روز جمعه نیز در استان‌های بوشهر، فارس، غرب کرمان، یزد، غرب اصفهان و شرق چهارمحال و بختیاری رگبارهای پراکنده و خفیف و در سواحل گیلان و غرب مازندران بارش را شاهد هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها تا روز شنبه در این مناطق تداوم دارد، ادامه داد: طی ۲ روز آینده با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، تبریز، اراک، اصفهان و مشهد آلودگی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: تهران امروز آسمانی نیمه ابری و هوای آلوده دارد و بعدازظهر برای آن وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود. فردا در پایتخت غبار را شاهد هستیم و از جمعه به بعد از میزان غبار کاسته می‌شود و شنبه بارش‌های پراکنده در پایتخت هوای تهران را کمی مطلوب می‌کند.

به گفته وی امروز در لاله‌زار واقع در استان کرمان دمای کمینه ۷ درجه زیرصفر شد که سردترین نقطه کشور بود و میناب و چابهار با دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین منطقه کشور ثبت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha