کاردرمانگران اطفال برای بهبود عملکرد و استقلال کودکان و نوجوانان دارای معلولیت، آسیب یا بیماری تلاش می کنند. آنها مداخلات درمانی را ارائه می دهند که به توسعه مهارت های حرکتی ظریف، شناخت، مهارت های زبانی و غیره کمک می کند.

5 علامت که نشان می دهد کودک شما به کاردرمانی کودکان نیاز دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سنسوری سلوشنز تراپی، کاردرمانی به کودکان با تاخیر حرکتی، شناختی، فیزیکی و گفتاری کمک می کند تا مهارت های خود را توسعه دهند. همچنین بر نحوه انجام وظایف روزانه کودکان تمرکز دارد. کاردرمانگران اطفال در محیط های مختلفی مانند خانه ها، مدارس یا سایر مراکز مراقبت های بهداشتی کار می کنند.

کاردرمانگران اطفال برای بهبود عملکرد کودکان و نوجوانان دارای معلولیت، آسیب یا بیماری تلاش می کنند. آنها مداخلات درمانی را ارائه می دهند که به توسعه مهارت های حرکتی ظریف، شناخت، مهارت های زبانی و غیره کمک می کند.

کاردرمانگران کودکان متخصص در تجزیه و تحلیل و طراحی فعالیت هایی برای کمک به کودکان در هر سنی و با انواع نیازها هستند. آنها می توانند در محیط های مختلفی از جمله مدارس، خانه ها یا سایر مراکز پزشکی کار کنند.

چه کسانی از OT کودکان سود می برند؟

کاردرمانی کودکان برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD)، سندرم داون، فلج مغزی و تاخیرهای رشدی با درجات مختلف در همه حوزه های رشد بسیار مفید است. کاردرمانی همچنین می تواند به کودکانی که در حال بهبودی پس از آسیب مغزی یا سکته هستند کمک کند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کودک شما ممکن است به کمک کمی نیاز داشته باشد، حتی اگر او زایمان طبیعی داشته باشد و به نظر نمی رسد که هیچ مشکل رشدی نداشته باشد. اغلب اوقات، ممکن است فقط یک قسمت کوچک وجود داشته باشد که به هر دلیلی به نظر می رسد که کودک با همسالان خود سازگار نیست. اگر این را در کودک خود مشاهده کردید از پزشک اطفال خود بپرسید که در مورد آن چه کاری باید انجام دهید.

کاردرمانگران کودکان از زمان تولد تا بزرگسالی با کودکان کار می کنند. مجموعه مهارت هایی که آنها با آنها کار می کنند شامل غذا دادن به خود، لباس پوشیدن، استفاده مستقل از حمام و راه رفتن بدون کمک است.

OT می تواند زندگی روزمره فرزند شما را بهبود بخشد

کاردرمانی برای کودکان نوعی درمان است که بر نحوه انجام فعالیت های کودکان در زندگی روزمره تمرکز دارد. با کاردرمانی، درمانگر با کودک کار می کند تا به او کمک کند تا مهارت های مهم خود را توسعه دهد و عملکرد خود را بهبود بخشد. همچنین ممکن است شامل تمرینات و تجهیزاتی برای انجام کارهایی در خانه مانند مسواک زدن یا شستن ظروف باشد.

کاردرمانگر اطفال در مورد نحوه عملکرد کودک در مدرسه و کارهایی که در خارج از مدرسه انجام می دهد سوالاتی می پرسد. این اطلاعات به آنها کمک می کند تا تعیین کنند چه اهدافی را برای کودک تعیین کنند.

کاردرمانی برای کودکانی که دارای تاخیر در مهارت های حرکتی، اختلالات پردازش حسی یا مشکلات هماهنگی هستند ضروری است. اولین قدم برای تشخیص اینکه آیا فرزندتان در این زمینه به کمک نیاز دارد این است که او را در طول روز تماشا کنید و ببینید که چگونه با دنیای اطرافش تعامل دارد.

کاردرمانی برای کودکان

کاردرمانی برای کودکان بخش مهمی از رشد کودک است. بر فعالیت هایی تمرکز دارد که برای انجام وظایف و شرکت در زندگی روزمره مورد نیاز است. درمانگر برای مهارت‌های حسی و حرکتی، خودیاری، بازی، مهارت‌های اجتماعی، آمادگی مدرسه، مهارت‌های حرکتی ظریف و رشد شناختی درمان ارائه می‌کند.

کاردرمانی اطفال زمانی مورد نیاز است که نمی توان لباس پوشیدن را انجام داد. کاردرمانی کودکان به کودکان دارای ناتوانی، تاخیر در رشد و سایر شرایط کمک می کند تا در فعالیت های زندگی روزمره شرکت کنند.

کاردرمانی برای کودکان به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌ها و توانایی‌هایی را که برای مشارکت در تمام جنبه‌های زندگی عادی نیاز دارند، توسعه دهند. از طریق این فعالیت ها، کودکان می توانند چیزهایی مانند مهارت های مراقبت از خود را بیاموزند. آنها همچنین یاد می گیرند که یک میان وعده درست کنند، در مدرسه یا موقعیت های اجتماعی به درستی عمل کنند و موارد دیگر.

علاوه بر این، کاردرمانی اغلب برای افرادی توصیه می شود که در انجام وظایفی مانند لباس پوشیدن، تغذیه خود یا استفاده مستقل از توالت مشکل دارند.

5 نشانه که ممکن است کودک شما به کاردرمانی کودکان نیاز داشته باشد:

1- اگر کودک شما از بافت ها یا سطوح خاصی دوری می کند، ممکن است دچار اختلال پردازش حسی باشد . کاردرمانگر اطفال به کودک کمک می کند تا با فعالیت های خاصی بر این مشکل غلبه کند در حالی که آن را سرگرم کننده و نه ترسناک می کند. تماشای کمک حرفه ای به کودک برای غلبه بر مسائل حسی که فکر می کردید هرگز به عنوان والدین امکان پذیر نیست، شگفت انگیز است.

2- اگر هنگام بازی یا تظاهر به آشپزی از دو دست با هم استفاده نکنند، ممکن است برای توسعه مهارت های حرکتی ظریف خود به کمک نیاز داشته باشند. این می تواند به دلایل مختلفی باشد. با این حال، با یک کاردرمانگر مناسب کودکان، بهبودهایی را مشاهده خواهید کرد، گاهی اوقات بلافاصله. پزشک اطفال شما همچنین ممکن است در مورد روش هایی که می توانید در خانه روی این موضوع کار کنید، پیشنهاداتی ارائه دهد.

3- اگر کودک شما در پوشیدن لباس یا بستن بند کفش خود مشکل دارد، وقت آن است که در مورد گزینه های خود با پزشک اطفال صحبت کنید. لباس پوشیدن می تواند نشانه هایی را نشان دهد که مهارت های حرکتی ظریف نیاز به کمی بهبود دارند. با این حال، به مرور زمان صاحب فرزندی خواهید شد که این مهارت ها را یکی یکی تسلط خواهد داشت. سعی کنید این کار را برای آنها انجام ندهید، زیرا به آنها در یادگیری کمک نمی کنید. در حالی که این کار برای برخی از والدین سخت است زیرا شما عجله دارید، وقت گذاشتن برای اجازه دادن به خود آنها برای انجام این کار بسیار مهم است.

OT چیزی نیست که یک شبه به کودک کمک کند. نیاز به زمان و تمرین دارد. با این حال، کاردرمانگران اطفال این مهارت را دارند که همزمان این کار را به یک تجربه یادگیری سرگرم کننده تبدیل کنند. مواقعی وجود دارد که کودک ناامید می شود و نیاز به استراحت دارد و این نیز اشکالی ندارد. ما با بیماران کار می کنیم تا سطح راحتی آنها را افزایش دهیم و به آنها کمک کنیم تا به طور مثبت به اهداف خود برسند.

4- اگر در روش‌های خودآرام‌بخشی مانند تنفس عمیق یا خیره شدن به یک پنکه سقفی روشن خوب نیستند، ممکن است زمان کمک OT فرا رسیده باشد. وقتی کودکان برای آرام کردن خود مشکل دارند، ممکن است خارج از کنترل و غیرممکن به نظر برسند. با این حال، این مهارتی است که می تواند به کل خانواده کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشند. همه از کمک هایی که این کودک در طول کاردرمانی برای کودکان دریافت می کند، بهره مند خواهند شد.

5- پرهیز از تماس چشمی یکی دیگر از نشانه های بلندمدت است که نشان می دهد کودک شما ممکن است به کاردرمانی کودکان نیاز داشته باشد. تماس چشمی تنها راهی نیست که می توانید علائم اوتیسم را تشخیص دهید. اما این یک نشانه حیاتی و مهم است که نباید آن را رد کنید. بنابراین اگر کودک شما از تماس چشمی اجتناب می کند، وقت آن است که او را توسط یک کاردرمانگر کودکان ارزیابی کنید.

کاردرمانی کودکان به طرق مختلف به کودکان کمک می کند. اگر احساس می‌کنید که کودکتان از نظر رشد عقب مانده است، باید با پزشک اطفال خود مشورت کنید. بسیاری از اوقات بیماران ما به عنوان ارجاع از پزشکان اطفال محلی مراجعه می کنند. پزشکان آنها معتقدند که بیماران به خدمات کاردرمانی کودکان ما نیاز دارند.

اگر در مورد رشد فرزندتان نگرانی دارید یا می خواهید برای آینده آماده شوید، ممکن است کاردرمانی کودکان چیزی باشد که باید در نظر بگیرید. این می تواند به افزایش مهارت های مورد نیاز آنها برای موفقیت در شغل و مدرسه در آینده کمک کند.

با برنامه ریزی مشاوره تلفنی اولیه خود، شروع به کار با راه حل های حسی درمانی را کشف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha