خشونت اجتماعی می تواند آسیب های جدی به جامعه وارد کند و راهکارهای مورد نیاز برای کاهش این معضل باید توسط دولت بررسی و اجرا شوند.

 تاثیرات منفی جاری بودن خشونت در جامعه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تندفولاین خشونت اجتماعی توسط افراد یا جامعه صورت می گیرد که می تواند تاثیرات منفی زیادی به همراه داشته باشد. خشونت اجتماعی در کشورهای سراسر جهان به شکل های مختلفی انجام می شود و شامل درگیری های مسلحانه یا گروهی، سوء استفاده فیزیکی خانواده ها از کودکان، تنبیه بدنی، تروریسم و... می باشد.

خشونت اجتماعی همچنین می تواند تاثیر منفی زیادی بر روی رشد جسمی، اجتماعی و عاطفی کودکان نیز بگذارد. افراد در جامعه می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در معرض خشونت اجتماعی قرار بگیرند. به عنوان مثال، زمانی که شخصی در یک عمل خشونت آمیز قربانی شود، به صورت مستقیم در معرض این معضل قرار می گیرد. هنگامی که افراد در جامعه خشونت را مشاهده می کنند، این بحران می تواند به طور غیر مستقیم بر روی آنها تاثیر بگذارد.

 تاثیرات منفی جاری بودن خشونت در جامعه

افراد در جامعه می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در معرض خشونت اجتماعی قرار بگیرند.

خشونت در جامعه به چه دلایلی صورت می گیرد؟

در طول دهه گذشته در سراسر جهان، بیشتر از دو میلیون نفر که زیر 18 سال بوده اند، قربانی درگیری های مسلحانه شده اند و حداقل شش میلیون نفر در این خشونت ها، به شدت صدمه دیده اند. تحقیقات نشان داده اند که 25% از کودکان در ایالات متحده آمریکا که بین 2 تا 17 سال هستند و همچنین 40% از این کودکان در مناطق جنوبی آفریقا، در معرض خشونت اجتماعی قرار دارند. این کودکان معمولا در سختی ها و مشکلات بزرگ می شوند و از لحاظ اجتماعی دارای محرومیت های زیادی می باشند. این محرومیت ها می توانند شامل امکانات آموزشی، رفاهی، بهداشتی، برق، آب آشامیدنی و... باشند.

 تاثیرات منفی جاری بودن خشونت در جامعه

خشونت اجتماعی توسط افراد یا جامعه صورت می گیرد که می تواند تاثیرات منفی زیادی به همراه داشته باشد.

خشونت اجتماعی به چند دسته طبقه بندی می شود؟

در خشونت اجتماعی، افراد یا جامعه از زور، قدرت فیزیکی و تهدید استفاده می کنند که می توانند باعث صدمه، مرگ، آسیب های روانی و یا محرومیت شوند. خشونت به سه دسته طبقه بندی می شود که دسته اول خشونت خود راهبر است. در این نوع خشونت، فرد به خودش آسیب می رساند مانند خودکشی.

دسته دوم خشونت بین فردی است که در این نوع خشونت بین افراد یک جامعه درگیری ایجاد می شود. دسته سوم خشونت جمعی می باشد که این نوع خشونت بیشتر مربوط به سیاست های جامعه است. این خشونت ها می توانند تاثیرات منفی زیادی بر روی خانواده ها، جوامع محلی و تمام افراد جامعه بگذارند.

خشونت در جامعه چه آسیب هایی به اجتماع وارد می کند؟

خشونت اجتماعی می تواند از یک حمله ساده شروع شود و تا قتل افراد ادامه پیدا کند. کودک آزاری نیز جزئی از خشونت در جامعه به شمار می آید که یکی از دغدغه های مهم بهداشت عمومی محسوب می شود. خشونت گروهی نیز می تواند مسئله بسیار نگران کننده ای باشد زیرا منجر به تهدید جامعه می شود.

در این نوع خشونت، جوانان در معرض خطر هستند زیرا ممکن است در باندهایی عضو شوند و اقداماتی را انجام دهند که می توانند آسیب های جدی به جامعه وارد کنند. به عنوان مثال، جوانان در باندهای خلاف کاران عضو می شوند و کارهای گروهی خطرناکی در جامعه انجام می دهند.

 تاثیرات منفی جاری بودن خشونت در جامعه

در خشونت اجتماعی، افراد یا جامعه از زور، قدرت فیزیکی و تهدید استفاده می کنند که می توانند باعث صدمه، مرگ، آسیب های روانی و یا محرومیت شوند.

چگونه باید خشونت اجتماعی در جامعه را کاهش داد؟

راهکارهای کاهش میزان خشونت در جامعه باید توسط دولت بررسی و اجرا شوند. رویکردهای بهداشت عمومی، پرستاران، مشاوران و روانپزشکان می توانند تاثیر زیادی در کاهش خشونت اجتماعی در جامعه داشته باشند. دولت باید اهداف و برنامه هایی را در نظر بگیرد تا بتواند خشونت را در جامعه پیشگیری کند.

عواملی مانند بیکاری، میزان تحصیلات پایین، فقر، افسردگی و... می توانند منجر به خشونت اجتماعی شوند. دولت همچنین باید امکانات آموزشی، رفاهی و بهداشتی کافی را در اختیار افراد جامعه قرار دهد تا بتواند خشونت را کاهش دهد. بی تفاوتی های اجتماعی نسبت به خشونت جاری در جامعه می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند و منجر به آسیب های جدی می شود. چگونگی حساس سازی اجتماعی نسبت به خشونت جاری در جامعه نیز باید بررسی و مورد توجه قرار بگیرد.

 تاثیرات منفی جاری بودن خشونت در جامعه

عواملی مانند بیکاری، میزان تحصیلات پایین، فقر، افسردگی و... می توانند منجر به خشونت اجتماعی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha