دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 349046

اگر جایی وجود داشت که تمیز کردن منظم (یک بار در هفته، یک بار در در میان، بسته به استفاده از آن) زندگی شما را بهتر می کرد،حمام است. اگر در تمیز کردن آن تعلل و صبر کنید، به یک کار منزجر کننده تبدیل می شود.

چگونه حمام را تمیز کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیویورک تایمز، تمیزکردن حمام و لکه های صابون جا مانده برروی آینه و شیشه ها دشوار شده است؟ به نکات زیر توجه کنید.

دوش و یا وان، سینک و توالت را تمیز کنید

بسیاری از محصولاتی که برای تمیز کردن دوش و یا وان، سینک و توالت طراحی شده‌اند، بیشتر کار را برای شما انجام می‌دهند، به شرطی که شما به آنها اجازه دهید. دستورالعمل ها به شما می گویند که چگونه یک محصول را به بهترین نحو اعمال کنید و برای چه مدت قبل از پاک کردن یا شست و شوی آنها باید صبر کنید. همیشه ایده خوبی است که یک محصول جدید را در یک نقطه نامشخص آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تغییر رنگ نمی شود.

نحوه تمیز کردن کاشی و دوغاب

بگذارید محصول کار را برای شما انجام دهد. یک محصول از بین برنده کپک و جرم را بمالید و اجازه دهید قبل از برخورد به سطح با یک برس اسکراب با لایه های سفت در دوغاب نفوذ کند. این کار باعث می شود کارهایی که می توانند خسته کننده و طاقت فرسا باشند، بسیار کوتاه تر انجام شوند.

نحوه پاک کردن کف صابون

لکه های آب و کف صابونی که روی درهای شیشه ای دوش جمع می شوند می توانند شما را دیوانه کنند، اما این نکته عجیب را امتحان کنید: یک ورقه خشک کن را خیس کنید و شیشه را با حرکات دایره ای بشویید. یک لایه سفید شیری تشکیل می‌شود که می‌توان آن را با آب و یک دستمال کاغذی، حوله کاغذی یا یک پارچه میکروفیبر پاک کرد. ورق خشک کن نیازی به نو بودن ندارد. برای این کار می‌توانید ورق خشک‌کنی را که برای لباس‌شویی استفاده می‌شود فشار دهید.

جمع آوری مو

جکع کردن موها یک مسئله خاص در حمام است. به طور کلی، بهترین زمان برای جمع کردن موها زمانی است که خشک هستند؛ با جاروبرقی، یا پاک کردن شروع کنید. اگر مثلاً یک شوینده مرطوب را به یک دسته مو بزنید، در نهایت با رشته های مرطوبی که به زمین چسبیده اند، روبرو می شوید. در سینک و اطراف کاسه توالت، قبل از معرفی پاک کننده های مایع، از دستمال کاغذی یا پارچه برای برداشتن موها استفاده کنید.

  • نحوه تمیز نگه داشتن کف حمام: یک جاروبرقی کوچک دستی در حمام نگه دارید تا جمع آوری موهای ریخته شده را آسانتر کنید.

چند نکته که هنگام تمیز کردن حمام باید به خاطر بسپارید

قبل از اینکه وارد چک لیست گام به گام شویم، در اینجا چند نکته و استراتژی وجود دارد که به شما در عبور از خط پایان تمیز حمام کمک می کند:

قبل از تمیز کردن مرطوب، آن را خشک کنید

اگر برای تمیز کردن حمام خود بروید و مستقیماً دست به پارچه و اسپری بزنید، ناامید خواهید شد. ابتدا گردگیری کنید، توجه ویژه به توالت و همچنین وسایل روشنایی، پیشخوان ها و حتی لبه های وان، کار شما را آسان تر می کند. شما می توانید بدون ایجاد لجن مرطوب از مو و گرد و غبار، لکه ها و کثیفی ها را تمیز کنید.

ضدعفونی کننده را برای جایی که واقعا مهم است ذخیره کنید

ضد عفونی کردن هر اینچ از حمام باعث می شود احساس و بوی آن واقعاً تمیز باشد. اما هیچ یک از ما هرگز نمی خواهیم یک دستمال ضد عفونی کننده یا یک قطره سفید کننده را دوباره هدر دهیم.

مواد ضدعفونی کننده را برای کثیف ترین قسمت های توالت حفظ کنید و برای بقیه از پاک کننده های معمولی و چند منظوره یا سرکه سفید مقطر ملایم تر استفاده کنید.

کابینت را فراموش نکنید

اگرچه در حمام ها، بر خلاف کمدها، ما تمایل داریم بر تمیز کردن تمرکز کنیم تا بی نظمی و سازماندهی، اما یک حمام منظم با وسایل کمتر تمیزتر خواهد بود . اگر می توانید، سعی کنید هر چیزی را که استفاده می کنید در کابینت یا کشو نگه دارید تا گرد و غبار را به حداقل برسانید. به یاد داشته باشید که خلاص شدن از شر چیزهایی که استفاده نمی کنید یا منقضی شده است، فضایی را برای چیزهایی که همیشه استفاده می کنید و دوست دارید در دسترس قرار می دهد.

وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کنید

اطمینان از در اختیار داشتن تمام ابزار تمیز کردن مورد نیاز برای داشتن بهترین ظاهر حمام، اولین قدم مهم برای تمیز کردن کامل حمام است. رساندن همه چیز به حمام، به طوری که هنگام رفت و آمد به دنبال محصولات و ابزار تمیز کردن ، حواس‌تان پرت نشود، تمرکز شما را حفظ می‌کند تا بتوانید کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

از بالا به پایین را تمیز کنید

با شروع از بالاترین سطح و پایین آمدن به سمت پایین، اطمینان حاصل می کنید که با کثیف کردن مجدد مکان هایی که قبلاً تمیز کرده اید، تلاش های تمیز کردن خود را خراب نمی کنید.

به عنوان مثال، اگر بعد از شستن زمین، کانترهای خود را پاک کنید، کف های تازه بدون لک خود را دوباره کثیف می کنید . در عوض، با هر نوع تلاش برای تمیز کردن، مانند گردگیری ، از بالا شروع کنید و به سمت پایین بروید.

11 ابزار تمیز کردن حمام که ممکن است دوست داشته باشید در دست داشته باشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آپارتمنت تراپی، در اینجا لیستی اساسی از محصولات، ابزارها و پاک کننده هایی وجود دارد که می توانید برای تمام نیازهای تمیز کردن حمام خود داشته باشید

  • پارچه های میکروفیبر: آنها کثیفی را جمع می کنند، سطوح را درخشان می کنند و روی آینه ها پرز باقی نمی گذارند.
  • شیشه پاک کن: برای اینکه آینه ها و درهای دوش خود را، در صورت امکان، شفاف کنید، شیشه پاک کن مخصوصی را انتخاب کنید که به سرعت تبخیر می شود و رگه هایی از خود باقی نمی گذارد.
  • پودر اسکراب: جوش شیرین برای سینک های ظرفشویی عالی عمل می کند، اما ممکن است به چیزی کمی قوی تر مانند Bar Keeper's Friend نیاز داشته باشید تا نقاط مشکل ساز در وان و دوش ها را برطرف کند.
  • جارو برقی: بهترین جاروبرقی خود را آماده کنید .
  • پاک کننده همه منظوره: از این برای براق کردن شیرآلات، پاک کردن دستگاه های صابون و غیره استفاده خواهید کرد.
  • سنگ پاک کن: اگر میزهای گرانیتی دارید، مهم است که از پاک کننده ای استفاده کنید که به مرور زمان به آنها آسیب نرساند. سرکه یا هر پاک کننده اسیدی می تواند گرانیت را کنده و کدر کند.
  • داستر: برای گردگیری وسایل روشنایی، چهارچوب درها و جاهایی که دسترسی به آنها با دستمال سخت است از گردگیر با گرز قابل افزایش استفاده کنید. گردگیرها همچنین تمیز کردن قرنیز و توالت را آسان تر می کنند.
  • پدها و برس ها را بشویید: پدهای اسکراب مخصوص شستشوی سینک و وان هستند. یک برس بزرگتر برای تمیز کردن کف و دیوارهای وان و دوش استفاده می شود، جایی که موها کثیفی را از بین می برند تا بتوانید آن را بشویید. در نهایت، یک برس کوچک می‌تواند به شما کمک کند کثیفی‌های اطراف شیرآلات و فاضلاب‌ها و هر گوشه و شکافی را که یک برس بزرگ‌تر نمی‌تواند از بین ببرد.
  • سرکه سفید مقطر و صابون ظرفشویی: آنها ارزان، غیر سمی هستند و در حل کردن کف صابون بسیار خوب هستند.
  • یک کیسه پلاستیکی و نوار لاستیکی: می دانم که این امر مرموز به نظر می رسد، اما این بهترین راه برای تمیز کردن سرهای دوش و شیرهای حمام است.
  • یک اسکاج: این می تواند به شما کمک کند آینه ها، پنجره ها و کابین دوش شیشه ای را تمیز و بدون رگه کنید.

تمیز کردن حمام: راهنمای گام به گام

این چک لیست مراحلی از تمیز کردن منظم حمام را ارائه می دهد که بهتر است یک بار در هفته یا بیشتر انجام شود. در اینجا نحوه تمیز کردن حمام خود در حدود یک ساعت آورده شده است:

حوله ها را جاروبرقی بکشید

برای از بین بردن گرد و غبار و کثیفی اضافی، هر فرشی که در حمام دارید را جاروبرقی بکشید. سپس تشک و حوله خود را به اتاق لباسشویی ببرید تا شسته و خشک شود.

گردگیری و یا کشیدن جاروبرقی از بالا به پایین انجام شود

گردگیر خود یا یک پارچه میکروفیبر خشک را بردارید و از بالاترین سطحی که باید گردگیری شود شروع کنید. این شامل وسایل روشنایی، کانترها، قسمت بیرونی توالت و قرنیزها می شود. اگر بتوانید به جای گردگیری جاروبرقی بکشید، بهتر است. این می تواند در قسمت بیرونی توالت، تخته های قرنیز و به ویژه کف ها اعمال شود.

شیشه و آینه را تمیز کنید

اگر آینه و یا محفظه دوش شیشه ای دارید به آرامی گردگیری کنید. با یک پارچه میکروفیبر یا سایر مواد بدون پرز مانند یک تی شرت قدیمی یا فیلتر قهوه پاک کنید. سپس پارچه خود را تغییر دهید و آن را صاف کنید تا براق شود

شیرآلات و وسایل برقی

بعد، شیرهای آب خود را براق کنید . می‌توانید از پارچه تمیزکننده شیشه و شیشه‌شوی بیشتر برای پاک کردن وسایل سینک و دوش حمام استفاده کنید یا می توانید از یک پاک کننده همه منظوره استفاده کنید. از یک برس اسکراب کوچک برای تمیز کردن کثیفی درزهای وسایل استفاده کنید و این قسمت ها را نیز تمیز کنید.

پخش کننده های صابون و سایر اقلام روی میز را تمیز کنید

اینها قبلاً باید گردگیری می شد. اکنون زمان آن است که آنها را "مرطوب" کنید. از یک پاک کننده همه منظوره و یک پارچه پارچه ای برای پاک کردن دستگاه های صابون و سایر وسایلی که روی پیشخوان دارید، مانند ظرف جواهرات یا گلدان، استفاده کنید.

پیشخوان ها را تمیز کنید

اگر گرانیت دارید ، از یک پاک کننده گرانیتی استفاده کنید تا کانترهای شما در طولانی مدت به بهترین شکل ممکن ظاهر شوند. در غیر این صورت از یک پاک کننده همه منظوره استفاده کنید. مهم است که این مرحله را قبل از تمیز کردن سینک ظرفشویی خود انجام دهید زیرا هنگام پاک کردن کانترها، خاک و گرد و غبار را روی سینک خود پخش می کنید.

سینک و وان و دوش

در صورت وجود، جوش شیرین را در سینک و وان خود بپاشید. از یک اسکرابر مرطوب و غیر ساینده برای تمیز کردن سینک و وان از جمله رینگ ها استفاده کنید. از لبه های بیرونی شروع کنید و به سمت درن حرکت کنید. از یک برس اسکراب در اطراف لبه های زهکشی و پلاگین تخلیه استفاده کنید. به طور کامل آبکشی کنید تا تمام کثیفی های باقیمانده و باقیمانده محصول پاک کننده، پاک شود

توالت را تمیز کنید

بیرون توالت را پاک کننده بپاشید و از بالا به پایین پاک کنید. شما برای پاک کردن توالت از بخش کمتر کثی قسمت‌های توالت تا کثیف‌ترین قسمت‌های توالت باید شروع کنید.

پس از اتمام قسمت بیرونی، توالت را باز کنید و داخل درب و بالا و پایین صندلی را اسپری کنید. لبه را در بالا و کناره ها اسپری کنید. در آخر، مقداری جوش شیرین (یا پاک کننده توالت تجاری مورد علاقه خود) را در توالت بپاشید و از یک برس توالت برای تمیز کردن اطراف داخل توالت استفاده کنید. برس را بین لبه و صندلی قرار دهید و درب آن را باز بگذارید تا برس روی توالت خشک شود.

طبقات را تمیز کنید

از قرنیزها شروع کنید ؛به آنها یک پاک کننده سریع بپاشید و سپس کف ها را پاک کنید. اگر فضا کوچک است، استفاده از یک پاک کننده پارچه ای و همه منظوره ممکن است ساده ترین راه برای تمیز کردن کف باشد.

در جایی که لازم است ضد عفونی کنید

فقط زمانی باید ضدعفونی کنید که قبلا مراحل تمیزکاری را انجام داده اید. یک اسپری ضدعفونی کننده یا چند دستمال مرطوب بردارید و از آنها در مناطق یا نقاطی که کثیف هستند، مانند دستگیره های کابینت و شیر آب، دستگیره های در و صندلی توالت استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده برای ضدعفونی زمین یا دیوارهای نزدیک توالت استفاده کنید.

کارهای پایانی را انجام دهید

برای تکمیل جلسه تمیز کردن حمام، سطل زباله حمام را خالی کنید و درب آن را پاک کنید. دستگاه های صابون خود را دوباره پر کنید.طمئن شوید که دستمال توالت و سایر ملزومات به خوبی ذخیره شده است. تشک های حمام شسته و خشک شده خود را تعویض کنید و حوله های تازه آویزان کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha