نمی دانید چگونه سوپ قارچ را در خانه درست کنید تا عصرهای زمستانی خود را دلپذیر کنید؟ در اینجا یک دستور العمل سریع برای شما آورده شده است.

دستور پخت فوری سوپ قارچ  برای گرم کردن عصرهای زمستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلثی شاتز، ما به احساس سرمای زمستان نزدیک‌تر شده‌ایم و زمان عالی برای طعم دادن به سوپ‌ها است. آنها نه تنها گرما را به بدن می آورند، بلکه بسته به مواد تشکیل دهنده، می توانند بخشی از رژیم لاغری سالم شما نیز باشند. گوجه فرنگی، گشنیز لیمو، تند و ترش، عدس، مرغ در انواع سوپ وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اما یکی از لذت های زمستانی، یک کاسه داغ سوپ قارچ است.

البته، ما یک سوپ قارچ غلیظ و خامه‌ای را دوست داریم، اما یک نوع سوپ به همان اندازه خوشمزه را می‌توان بدون چربی اضافی در خانه درست کرد. درست قبل از اینکه بادهای سرد با شکوه کامل وارد شوند، اجازه دهید طرز تهیه سوپ قارچ بدون خامه را به اشتراک بگذارم!

طرز تهیه سوپ قارچ بدون خامه

مواد لازم

  • 1 بسته قارچ خرد شده
  • 1 پیاز بزرگ ریز خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری کره (در صورت تمایل می توانید از روغن زیتون هم استفاده کنید)
  • 12 غلاف سیر خرد شده
  • 1-1.5 فنجان شیر
  • 1/2 قاشق غذاخوری آرد ذرت
  • نمک
  • فلفل
  • 1 قاشق چایخوری پونه کوهی

طرز تهیه سوپ قارچ

  1. یک تابه با کف سنگین بردارید و بعد از داغ شدن کره یا روغن زیتون را بسته به سلیقه خود اضافه کنید.
  2. سیر خرد شده را اضافه کنید و قبل از اضافه کردن پیاز خرد شده، 2 دقیقه تفت دهید.
  3. وقتی پیازها کمی پخت، قارچ های خرد شده را اضافه کنید.
  4. نمک، فلفل و پونه کوهی را به مخلوط قارچ اضافه کنید و بعد از اینکه درب آن را پوشانید، اجازه دهید 5-7 دقیقه بپزد. ممکن است مقداری آب باقی بماند، اما جای نگرانی نیست.
  5. این مخلوط را به مخلوطی با قوام غلیظ تبدیل کنید.
  6. نصف قاشق غذاخوری آرد ذرت بردارید و با نصف فنجان شیر مخلوط کنید. مطمئن شوید که هیچ توده ای وجود ندارد.
  7. حالا روی آتش ملایم، مخلوط شیر و آرد ذرت را به مخلوط قارچ اضافه کنید. به حرکت ملاقه ادامه دهید تا مطمئن شوید که بدون توده است.
  8. همچنین شعله را کم نگه دارید چون نمی خواهید شیر دلمه شود!
  9. بسته به ضخامت سوپ مورد نظرتان، مقداری شیر دیگر به مخلوط اضافه کنید.
  10. سوپ را در ظرفی بریزید، کمی فلفل بپاشید، در صورت تمایل روی آن را با برش های قارچ و گشنیز تزیین کنید. سوپ را با نان های سیر تفت داده شده گرم سرو کنید!

فواید قارچ برای سلامتی

با توجه به مطالعه مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI) در مورد این سبزی و اینکه چگونه می تواند سلامت انسان را بهبود بخشد، فواید قارچ برای سلامتی بسیار زیاد است. قارچ ها کالری، کربوهیدرات، چربی و سدیم کمی دارند. آنها فاقد کلسترول هستند و مملو از مواد مغذی از جمله سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D، پروتئین ها و فیبر می باشند.

قارچ به دلیل محتوای غذایی آن نه تنها در مواد مغذی، بلکه برای مصرف مستقیم انسان نیز استفاده می شود. به غیر از سوپ قارچ، قارچ ها در سراسر جهان به روش های مختلفی از ماتار قارچ desi kadai گرفته تا پاستا قارچ ایتالیایی استفاده می شود.

قارچ ها به ویژه برای گیاهخواران مفید هستند، زیرا می توانند تمام آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز یک بزرگسال را تامین کنند.

نکته قابل توجه این است که آنها نسبت به سایر سبزیجات دارای پروتئین بیشتری هستند.

طبق مطالعات مختلف تحقیقاتی، قارچ ها دارای خواص ضد سرطانی هستند، می توانند از شما در برابر بیماری های شنوایی محافظت کنند، برای دیابتی ها عالی هستند، می توانند ایمنی بدن را افزایش دهند، استخوان ها را تقویت کنند و باعث کاهش وزن شوند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha