یک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی گفت: داروی عفونت ریه با توجه به علت عفونت ریه متفاوت است.

بهترین آنتی‌بیوتیک و داروی عفونت ریه کدام است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی امیری با اشاره به این‌که علت عفونت ریه می‌تواند باکتریایی و یا ویروسی باشد که برای هرکدام از اینها، روش درمانی و دارویی متفاوتی به کار گرفته می‌شود و طول درمان هرکدام از انواع عفونت ریه نیز، با توجه به علت و شدت بیماری و همچنین وضعیت جسمانی فرد، متفاوت است.

وی با اشاره به این‌که اگر عفونت ریه منشاء باکتریایی داشته باشد، در مرحله اول از آنتی‌بیوتیک‌ها به‌عنوان یکی‌از مؤثرترین انواع داروی عفونت ریه برای کنترل و درمان بیماری استفاده می‌شود، عنوان کرد: در شرایط حاد عفونت ریه ممکن است از روش‌های دیگر مانند دستگاه اکسیژن و یا کاتتر نیز استفاده شود.

امیری ادامه داد: چنانچه عفونت ریه منشاء ویروسی داشته باشد، معمولاً پس از یک دوره معین بدون مصرف آنتی‌بیوتیک، معالجه خواهد شد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به این‌که از سفیکسیم به‌عنوان یک داروی عفونت ریه استفاده می‌شود، تصریح کرد: این دارو در گروه آنتی‌بیوتیک‌ها قرار دارد، بنابراین برای درمان آن دسته از عفونت‌های ریه که منشاء باکتریایی دارند، تجویز می‌شود و برای عفونت‌های ویروسی ریه کاربرد ندارد.

وی عنوان کرد: این دارو برای کاهش التهابات گلو و لوزه نیز استفاده می‌شود و به شکل قرص، کپسول و شربت در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

امیری بیان کرد: از عوارض این دارو می‌توان به ایجاد سردرد و سرگیجه، حالت تهوع، مشکلات گوارشی، اسهال، نفخ، کهیر، قرمز شدن پوست و … اشاره کرد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به این‌که آزیترومایسین یکی دیگر از انواع داروی عفونت ریه به ‌شمار می‌آید، افزود: این دارو نیز در گروه آنتی‌بیوتیک‌ها قرار دارد، بنابراین در درمان عفونت‌های باکتریایی مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که این داروی عفونت ریه به شکل قرص، کپسول، شربت، سوسپانسیون، تزریقی و قطره چشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: دوز مصرف آن با توجه به شرایط بیمار و تشخیص پزشک تعیین می‌شود، در رابطه با این دارو، کسی که مشکل کبدی، کلیه و یا قلب دارد، باید حتماً به پزشک اطلاع دهد.

امیری با بیان این‌که از دیگر انواع داروی عفونت ریه می‌توان به سفالکسین اشاره کرد، افزود: این دارو نیز در گروه آنتی‌یوتیک‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین مانند دو داروی قبلی برای عفونت‌های باکتریایی مفید است.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: ازجمله عوارض این دارو می‌توان به ناراحتی‌های پوستی، سردرد و سرگیجه، حالت تهوع و اسهال اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha