معمولا بیشتر ما نمی‌دانیم در میان وعده‌ها چه چیزی بخوریم برای همین است که بیشتر از بقیه وعده‌های غذایی به سراغ خوراکی های ناسالم می رویم،اما بهترین انتخاب برای عصرهایی که گرسنه می شویم، چیست؟ بسیاری از متخصصان تغذیه بادام زمینی و پاپ کورن (ذرت) را بهترین انتخاب می دانند.

چرا پاپ کورن و بادام زمینی از بهترین میان وعده ها هستند؟

بادام زمینی:بادام زمینی سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است. این خوراکی منبع عالی ویتامین E، ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B9 (فولات)، بیوتین، مس، منیزیم، منگنز و فسفر است، اما فقط مواد معدنی نیستند که باعثمی شوند به بادام زمینی لقب بهترین میان وعده داده شود.

سلامت قلب
خوردن بادام زمینی شما را در برابر بیماری عروق کرونر قلب (CHD) محافظت می کند. همچنین بادام زمینی سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد.


کاهش وزن
کالری بادام زمینی بسیار زیاد است، اما به جای افزایش وزن در کاهش وزن نقش دارد. بادام زمینی از غذاهای پر انرژی است. به همین دلیل است که مصرف آن به عنوان میان وعده ممکن است باعث شود در اواخر روز کالری کمتری مصرف کنید. همچنین به شما احساس سیری خواهد داد.


کنترل قند خون
انجمن دیابت آمریکا بادام زمینی را به عنوان یک غذای فوق العاده برای دیابت نام‌گذاری می کند. فیبر موجود در بادام زمینی همچنین به کاهش سطح قند خون کمک می کند.

پاپ کورن
پاپ کورن نوعی غلات کامل است که به طور طبیعی مواد غذایی فراوانی دارد. مطالعات نشان می‌دهد مصرف دانه کامل آن باعث کاهش التهاب در بدن و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

تعادل دستگاه گوارش
بیشتر فیبر پاپ کورن نامحلول است، نوعی فیبر که به حفظ تعادل دستگاه گوارش کمک می کند.
پاپ کورن در روده مثل پسیلیوم عمل می کند، باعث تسکین یبوست می شود و در عین حال خطر ابتلا به هموروئید و عفونت روده را کاهش می دهد.


کاهش وزن
مصرف پاپ کورن باعث می شود سریع تر سیر شوید و زمان بیشتری طول بکشد که گرسنه شوید و به همین دلیل خوردن پاپ کورن به کسانی که رژیم غذایی دارند، توصیه می شود.


رشد استخوان ها
از آن جا که پاپ کورن حاوی مقادیر قابل توجهی منگنز است، منبع خوبی برای حفظ سلامت و تراکم استخوانی محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha