مدیرکل انتقال خون استان تهران از اهدای خون ۲۸۷ هزار پایتخت‌نشین در بازه زمانی عید نوروز تا یلدای ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: به علت سرمای هوا احتمال کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون وجود دارد، اما باید توجه کرد که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، نیازی روزانه و همیشگی است و حضور مستمر اهداکنندگان در روزهای سرد سال می‌تواند ضامن نجات و زندگی دوباره بیماران باشد.

رشد ۱۷ درصدی اهدای خون در تهران/افزایش اهدای خون بانوان پایتخت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سید منتظر شُبّر، درباره وضعیت اهدای خون در استان تهران طی ۹ ماه گذشته، گفت: بالغ بر ۳۶۲ هزار و ۴۱۰ نفر از مردم پایتخت در ۹ ماه گذشته جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کرده‌اند. باید توجه کرد که میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون تهران طی ۹ ماه گذشته در سال جاری، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، افزایشی ۱۹ درصدی داشته است.

رشد ۱۷ درصدی اهدای خون در تهران

وی افزود: از بین داوطلبان اهدای خون در پایتخت، ۲۸۷ هزار و ۵۸۴ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که نسبت به آمار اهدای خون تهرانی‌ها در سال قبل، حدود ۱۷ درصد رشد داشته است.

افزایش اهدای خون بانوان تهرانی در سال ۱۴۰۱

مدیرکل انتقال خون استان تهران همچنین از رشد ۱۷ درصدی اهدای خون بانوان از نوروز تا یلدای ۱۴۰۱ نسبت به همین ایام در سال ۱۴۰۰، خبر داد و در عین حال گفت: از جمع اهداکنندگان خون در استان تهران در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز امسال، ۴۹ هزار و ۱۷۴ نفر برای اولین بار نام خود را به عنوان اهداکننده خون ثبت کردند. همچنین ۹۸ هزار و ۱۱۴ نفر نیز از اهداکنندگانی بودند که در سال‌های قبل نیز اقدام به اهدای خون کرده بودند. در عین حال ۱۴۰ هزار و ۲۹۶ نفر نیز از دسته اهداکنندگان مستمر بودند که حداقل سالی دوبار اقدام به این کار ارزشمند می‌کنند.

افزایش مشارکت تهرانی‌ها برای اهدای خون

شُبّر ادامه داد: به طور کلی در دسته‌بندی اهداکنندگان خون در ۹ ماه گذشته از سال ۱۴۰۱ نسبت به وضعیت مشابه زمانی در سال ۱۴۰۰، شاهد افزایش مشارکت تهرانی‌ها بودیم. به طوری که اهداکنندگان بار اولی با افزایش ۲۵ درصدی، اهداکنندگان با سابقه و اهداکنندگان مستمر نیز به ترتیب ۱۹ و ۱۳ درصدی، بیشتر در جمع اهداکنندگان خون در پایتخت بودند.

شُبّر در پایان ضمن دعوت از مردم تهران برای یاری رساندن به بیماران نیازمند خون در فصل زمستان، گفت: به علت سرمای هوا احتمال کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون وجود دارد، اما باید توجه کرد که نیاز بیمارانی همچون بیماران دیالیزی، هموفیلی‌ها، سرطانی‌ها و مصدومین جاده‌ها به خون و فرآورده‌های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است و بر این اساس حضور مستمر و منظم اهداکنندگان خون در روزهای سرد سال می‌تواند ضامن نجات و زندگی دوباره این بیماران باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha