هوای سرد و خشک زمستانی می‌تواند باعث تشدید آسم کودکان در فصل زمستان شود.

افزایش بروز حملات آسم کودکان در زمستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از هلث دی نیوز، به گفته محققان بیمارستان مینه سوتا، در حالی که آسم یک بیماری ریوی است که می‌تواند تنفس را سخت‌تر کند، برخی موارد می‌توانند علائم را تشدید کنند، مانند بیماری‌های دیگر، هوای سرد و دود.

برای جلوگیری از تشدید بیماری در هوای سرد، والدین باید مطمئن شوند که کودک لباس مناسبی برای پوشیدن در بیرون از منزل دارد، از جمله شال گردن که روی دهان و بینی را بپوشاند. این روش می‌تواند به گرم کردن و مرطوب کردن هوای تنفسی آن‌ها کمک کند.

با شستن مکرر دست‌ها و اطمینان از اینکه کودک واکسن آنفولانزا دریافت می‌کند، به پیشگیری از ابتلاء به آنفولانزا کمک کنید.

آنفولانزا می‌تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان در کودکان مبتلا به آسم شود. افراد مبتلا به آسم در حال حاضر مجاری تنفسی متورم و حساسی دارند، بنابراین در صورت ابتلاء به آنفولانزا احتمال بیشتری برای ابتلاء به عوارض سلامتی جدی مانند ذات الریه دارند. ویروس آنفولانزا می‌تواند علائم آسم را حتی در آسم خفیف یا مواردی که به خوبی با دارو کنترل می‌شوند، ایجاد کند.

واکسن آنفولانزا پیشگیری از ۱۰۰% علائم آنفولانزا را تضمین نمی‌کند، اما می‌تواند شدت و مدت عفونت را محدود کند. همچنین ممکن است خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد.

هرگز در خانه یا ماشین سیگار نکشید، زیرا ممکن است باعث تشدید آسم شود. دود سیگار می‌تواند به ریه‌ها آسیب برساند. می‌تواند مشکلات تنفسی طولانی مدت ایجاد کند و مشکلات تنفسی موجود را بدتر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha