معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری با اشاره قرار گرفتن بودجه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سرانه سالانه سلامت از سال آتی، گفت: امیدواریم به دنبال این خبر مسرت‌بخش دیگر دغدغه این بخش هم رفع شود و لازم نباشد به دنبال تامین منابع مالی باشیم.

ورود بودجه تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری به سرانه سالانه سلامت

به گزارش سلامت نیوز حمیدرضا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در اجرای قانون تعرفه‌گذری خدمات پرستاری علی‌رغم گذشت حدود ۱۵ سال از تصویب این قانون، چالش اصلی ما تامین منابع طرح بود و برای امسال هم تلاش بسیار زیادی کردیم که بالاخره بودجه ۵۲۰۰ میلیارد تومانی طرح تصویب شود اما بحث اصلی ما این بود که تعرفه‌ خدمات پرستاری باید مثل سایر تعرفه‌ها نظیر ویزیت، تجهیزات،‌ هتلینگ و... در سرانه سلامت قرار گیرد که هر سال متناسب با تورم و افزایش سایر تعرفه‌ها، این بخش هم بودجه پایداری برای اجرا داشته باشد.

وی افزود: اتفاق خوب و مهمی که اخیرا رخ داده این است که وزارت بهداشت،‌ سازمان برنامه و بودجه و دولت مقرر کردند که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۴۰۲ در سرانه سلامت دیده شود. امیدواریم به دنبال این خبر مسرت‌بخش دیگر دغدغه این بخش هم رفع شود و لازم نباشد ما به دنبال تامین منابع مالی باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری درباره بودجه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۲،‌ اظهار کرد: پس از کارشناسی‌های صورت گرفته عدد بودجه مورد نیاز به مجلس شورای اسلامی اعلام شده است و منتظر تایید نهایی آن هستیم. باید با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری وضعیت معیشتی پرستاران بهتر شده و عدالت در پرداختی‌های نظام سلامت نیز محقق شود.

وی درخصوص آخرین وضعیت پرداخت‌ها ذیل تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، بیان کرد: حدود یک سوم بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای این قانون توسط سازمان برنامه و و بودجه به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شده است. از این میزان در مقطعی بویژه در بیمارستان‌های وزارت بهداشت پرداخت‌هایی علی‌الحساب به پرستاران صورت گرفت که آنها هم مبنای درستی نداشت و از جهاتی حتی شکاف‌ها و اختلافات دریافتی را بیشتر هم کرد. امیدواریم تا قبل از اتمام سال جاری سازمان برنامه و بودجه دو سوم بقیه بودجه طرح را هم پرداخت کند تا بتوان گفت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۱ به شکل کامل اجرا شده است.

وی افزود: در پرداختی‌های صورت گرفته طی مدت اخیر پرستاران کلا ۳ ماه بر اساس تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دریافتی داشته‌اند که میانگین برای سه ماه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند. این سه ماه که بابت آن پرداخت‌هایی به پرستاران صورت گرفت مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده است.

او تاکید کرد: امیدواریم با دیده شدن بودجه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سرانه سلامت از سال آتی دیگر شاهد مشکلاتی که امسال با آنها درگیر بودیم، نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha