یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بودجه عمرانی نسبت به سال جاری قریب به صد در صد افزایش داشته و دولت بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای یارانه دارو پیش بینی کرده است.

به بخش‌های عمرانی و درمانی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ توجه ویژه شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی درباره الزاماتی که باید در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: بودجه سال آینده باید رافع مشکلات اولویت دار کشور باشد. امروز اولویت اول کشور معیشت مردم است و هم مجلس و هم دولت باید نسبت به این موضوع توجه داشته و بودجه به گونه ای تنظیم شود که مردم در سفره خود حمایت دولت و مجلس را احساس کنند.

تعرفه نهاده های وارداتی در بودجه سال آتی کاهش یافته است

وی در ادامه اظهار کرد: رئیس جمهور یک خبر خوشی را به نمایندگان داد و آن اینکه تعرفه نهاده هایی که از خارج کشور وارد می شود از ۴ به ۱ رسیده است و این بدان معناست که حتما محصولات صنایع تبدیلی غذایی ما که از این نهاده ها استفاده می کنند باید قیمت آن ها تعدیل شود.

نماینده مردم بهشهر در مجلس گفت: اولویت بعدی جامعه موضوع اشتغال است و ارقام قابل توجهی در بودجه ۱۴۰۲ به این موضوع اختصاص یافته است.

حواس دولت به حوزه دارو و درمان در بودجه سال آتی جمع است

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخش دیگری که باید در بودجه سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد، بخش عمرانی است، یقینا حوزه عمرانی با حوزه اشتغال در ارتباط است. زمانی که طرح های عمرانی ما به حرکت درمی آیند در کنار آن اشتغال نیز ایجاد می شود. در بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال جاری قریب به صد در صد بودجه عمرانی افزایش یافته است.

وی افزود: برای بخش دارو و درمان که در سال جاری چالش جدی داشتیم، دولت در بودجه سال آتی قریب به ۷۰ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته است، شاید کفاف نکند اما از نظر بنده رقم قابل توجهی است و نشان می دهد حواس دولت به این حوزه هست تا مشکلات سال جاری در این بخش تکرار نشود.

شریعتی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر در بودجه ۱۴۰۲ قریب به ۲۰ درصد حقوق کارمندان دولت افزایش خواهد یافت که از ویژگی های مثبت لایحه بودجه سال آتی است. از سوی دیگر دولت تلاش کرده تا لایحه بودجه سال آینده بدون کسری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha