یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش برف و باران در بیش از ۱۵ استان کشور/ افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی

به گزارش سلامتئ نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور برای خوزستان، بوشهر، فارس، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، کرمان، لرستان، ایلام، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش برف و باران و در برخی نقاط رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در جزایر واقع در خلیج فارس هم شاهد بارندگی، رعدو برق و وزش بادهای شدید هستیم، ادامه داد: فردا در خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش انتظار می‌رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از پنج‌شنبه بعد از ظهر این سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود، افزود: امروز شدت بارش‌ها در بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب فارس، شمال هرمزگان، کرمان و جنوب خوزستان در حد هشدار نارنجی است و بارش سنگین برف با کولاک شدید و کاهش دید همراه است که منجر به اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی این مناطق می‌شود.

گودرزی متذکر شد: توصیه می‌شود از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب شود و خودداری از هرگونه عملیات کشاورزی، سفرهای غیر ضروری، کوهنوردی و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار کرد: امروز تهران آسمانی کمی ابری و غبار آلود دارد و کمینه دما در ایستگاه مهرآباد صفر درجه است و دمای هوای سرد در تهران ادامه دارد و پایداری هوا موجب افزایش آلاینده‌ها می‌شود و از این رو هشدار سطح نارنجی برای تهران و کرج صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha