یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز اینده کشور پرداخت.

ماندگاری سرما تا پایان هفته/ تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: برای نیمه شمالی کشور طی چند روز آینده جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود که این شرایط سبب تداوم آلودگی هوا برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت می‌شود.

وی افزود: به همین منظور هشدار سطح نارنجی برای فردا تا روز چهارشنبه در شهرهای تهران، اراک، کرج و اصفهان نسیت به افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا صادر شده است که با توجه به ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی، کاهش تردد خودروها، کاهش فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده توصیه شده است و تاکید می‌شود همه افراد از تردد غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه در این مدت در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر شاهد بارش‌های پراکنده هستیم، ادامه داد: طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش بادهای نسبتا شدید را انتظار داریم.

گودرزی اظهار کرد: از فردا تا روز چهارشنبه در جنوب استان‌های فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و جزایر واقع در خلیج فارس و روز پنجشنبه در برخی نقاط استان هرمزگان بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه دریای عمان و تنگه هرمز طی چند روز آینده مواج اند، توضیح داد: هوای سرد تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور ماندگار است و توصیه می‌شود مدیریت و صرفه جویی در منابع انرژی در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی متذکر شد: سرمای هوا می‌تواند در جنوب فارس، حجنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند که کشاورزان باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان تهران کمی ابری همراه با غبار محلی است و کمینه دمای پایتخت امروز صبح در فرودگاه مهرآباد یک درجه زیر صفر شد و همچنان سرما و آلودگی هوا برای تهران تداوم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha