مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰ داروی سنتی به عنوان کمک درمان در چرخه فهرست دارویی کرونا وارد بازار شده و مورد استفاده برای بیماران قرار می‌گیرد.

۱۰ داروی سنتی در چرخه فهرست دارویی درمان کرونا وارد بازار شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، نفیسه حسینی یکتا در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی که در هتل قلب برگزار شد، افزود:در موج پنجم کرونا، استفاده از ظرفیت طب ایرانی را نداشتیم و فقط در هفت مرکز ارائه خدمت داشتیم، در موج ششم، با تشکیل کمیته طب ایرانی و حمایت ویژه معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۵۸ مرکز طب ایرانی بصورت سرپایی خدمات درمانی و مشاوره ای ارائه دادند و اکنون نیز فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: خدمات طب ایرانی در نظام سلامت بر اساس قانون برنامه ششم توسعه ادغام شد و در دولت سیزدهم توصیه به طب ایرانی و استفاده از ظرفیت های مورد تاکید ویژه قرار گرفته تا اقدامات موثر و کارآمد باید برای جبران عقب ماندگی ها انجام دهیم.

حسینی یکتا ادامه داد: در حوزه های مختلف از جمله آموزش تسهیل راه اندازی دانشکده های طب ایرانی انجام شده و متقاضی راه اندازی این دانشکده ها هستیم، ۲ واحد از طب ایرانی به صورت اجباری از سال آینده در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می شود و دوره های مهارتی برای رشته های مامایی، پرستاری و تغذیه برگزار و به منظور تربیت نیروهای لازم در این حوزه برنامه های آموزشی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: اکنون دبیرخانه طب ایرانی و مکمل در سازمان نظام پزشکی راه اندازی شده و تشکیل کمیته مشترک گردشگری و طب ایرانی از اقدامات زیر ساختی در این حوزه است.

به گفته حسینی یکتا، در حال حاضر پوشش بیمه ای برای متخصصان طب ایرانی انجام شده و داروهای سنتی نیز زیر چتر حمایت بیمه ها بزودی قرار می گیرند.

وی افزود: شاه کلید کنترل بیماری‌های غیرواگیر اصلاح سبک زندگی است و طب ایرانی در این زمینه می تواند مورد استفاده قرار گیرد. امسال آغاز مرحله کشوری ادغام طب ایرانی در نظام سلامت با هدف اصلاح سبک زندگی در دانشگاههای علوم پزشکی داریم و سال آینده توسعه می یابد.

وی ادامه داد: داروسازی سنتی ظرفیتی است که می تواند موثر در درمان بیماری‌ها موثر باشد. باید تسهیل و مانع زدایی توزیع و عرضه داروهای سنتی انجام شود.

حسینی یکتا تصریح کرد: بین الملل سازی طب ایرانی، فرهنگ و آرمان جمهوری اسلامی را به جهانیان می تواند منتقل کند و طب ایرانی در سازمان جهانی پذیرفته شده است.

وی گفت: طرح راهبران سلامت با هدف آموزش عموم جامعه و طرح نهضت سلامت آموزی اصلاح سبک زندگی به دانش آموزان و اولیای آنان نیز امروز رونمایی شده که امیدواریم نتایج آن را ببینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha