یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تلاطم و افزایش ارتفاع موج در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز/ تداوم آلودگی هوای کلانشهرها تا روز شنبه

به گزارش سلا مت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، ارتفاعات زاگرس در غرب و جنوب غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این بارش‌ها در مناطق گرمسیر به شکل رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سرد و کوهستانی به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و همراه با افزایش ارتفاع موج است و از این رو لازم است صیادان و فعالان دریایی به نکات لازم توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا گستره بارش‌ها استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، آذربایجان غربی و کردستان را در بر می‌گیرد، افزود: جمعه از میزان بارندگی در نیمه جنوبی کشور کاسته شده و فقط در کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی و ارتفاعات زاگرس شاهد بارش پراکنده هستیم.

رفیعی با اشاره به اینکه روز شنبه در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش‌های رگباری و وزش باد را انتظار داریم، اظهار کرد: در نوار غربی و پس از آن در کل کشور با روند افزایش نسبی دما مواجه هستیم.

وی ضمن بیان اینکه شرایط آلودگی هوا همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز شنبه ادامه دارد، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: کمینه دمای تهران مانند دیروز به ۲ درجه زیر صفر رسید و امروز بیشینه دمای تهران به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: سردترین مرکز استان با دمای ۱۳ درجه زیر صفر زنجان بود و پس از آن شهر کرد با دمای ۱۲ درجه زیر صفر و همدان و ارومیه به ترتیب با دمای ۱۱ و ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور بودند.

به گفته وی گرمترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۲ درجه بالای صفر به ثبت رسید و گرمترین نقطه کشور عسلویه با دمای ۲۴ درجه بالای صفر گزارش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha