مشاور جمعیت وزارت کشور گفت: ما در ICPD با ۱۵۰ میلیارد دلار قول دادیم در دهه ۷۰ نرح رشد جمعیت را به صفر برسانیم و به صورت انقلابیگری و با دست علما جمعیت را محدود کردیم‌.

بدترین وضعیت سقط جنین را داریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمداسماعیل اکبری پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه در دومین مجمع سلامت استان همدان، اظهار کرد: ما در حوزه درمان به پزشک مراجعه می‌کنیم اما در حوزه جمعیت باید مساله مردمی‌سازی را مطرح کنیم. با تغییر دولت، حاکمیت را در خدمت مردم قرار دادیم اما مردم هنوز وارد عمل نشدند.

وی با بیان اینکه ۱۰.۵ درصد جمعیت کشور ما را افراد کهنسال تشکیل داده‌اند، مطرح کرد: این آمار باید به شش درصد کاهش پیدا کند و براساس نمای شماتیک، ۳۱۵ میلیون نفر می‌توانند در کشور ما زندگی کنند.

مشاور جمعیت وزارت کشور با اشاره به اینکه ۷۰ سال پیش موضوع تحدید جمعیت در آمریکا مطرح شد، اظهار کرد: ما متاسفانه بازیگر نقش اصلی آن بودیم و آنها موفق شدند. مبادا ما مشغول این باشیم که این اتفاق باید پیش بیاید!

اکبری با بیان اینکه اعلامیه دادند در غرب آسیا نباید جمعیتی باشد و بر اساس این کارها می‌خواهند دنیا را کنترل کنند، ادامه داد: ما در ICPD (کنفرانس بین‌المللی توسعه و جمعیت) قول دادیم در دهه ۷۰ نرح رشد جمعیت را به صفر برسانیم. هرگز به من اجازه ندادند در ICPD باشم. ما به صورت انقلابیگری و با دست علما جمعیت را محدود کردیم‌ و با ۱۵۰ میلیارد دلار وام، جمعیت را محدود کردیم.

مشاور جمعیت وزارت کشور با بیان اینکه با سه روش تحقیق باید میزان باروری را بررسی کنیم، توضیح داد: در سال ۱۳۹۵ مرکز آمار میزان باروری را ۲.۰۱ اعلام کردند اما این آمار غلط و میزان باروری ۱.۹ بود.

اکبری ادامه داد: یکی از کارهایی که کردیم گفتیم زیر ۲۵ ساله‌ها باید درس بخوانند و این گروه‌ را از حوزه ازدواج خارج کردیم و به دروغ گفتیم بالای ۳۵ ساله‌ها دچار مشکل می‌شوند و ازدواج را محدود به ۲۵ تا ۳۵ سال کردیم.

وی با بیان اینکه ازدواج در ایران نکاحی است، مطرح کرد: در دنیا ۴۳ درصد فرزندان متولد شده نکاحی نیستند. در آمریکا هیچ وقت جمعیت مولد از ۷۰ درصد کمتر نشده است و کشورهای غربی با استراتژی مهاجرت، مساله جمعیت مولد را حل کردند.

مشاور جمعیت وزارت کشور با اشاره به کاهش نرخ فرزندآوری در ایران، گفت: در هر سال ۱۰۰ هزار نفر از نرخ فرزندآوری کاهش پیدا می‌کند.

اکبری با اشاره به وظایف حاکمیت و ملت در حوزه جمعیت، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، متولی اصلی حوزه جمعیت و میدان‌دار عملیات است بنابراین باید دانشمند باشد وگرنه گول می‌خورد.

وی با بیان اینکه روند کاهشی جمعیت در تمام دنیا رخ داد، گفت: فرق ما این بود که با سرعت زیاد و به دست علما این کار را انجام دادیم.

مشاور جمعیت وزارت کشور بیان کرد: بدترین وضعیت سقط جنین و کمترین تحرک را در این حوزه داریم. جمعیت ثروت است و هرکسی که جمعیت نداشته باشد محکوم به نابودی است. در سال‌ ۲۱۰۰ کشورهایی که جمعیت کمتر از ۲۰۰ میلیون نداشته باشند، قدرتی ندارند و کشورهایی که کمتر از ۸۰ میلیون جمعیت دارند از عرصه تصمیم‌گیری‌های جهانی کنار گذاشته می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha