چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 351007

شما لازم است بدانید که چه چیزی در شما جذاب است و بر روی نقات قوت خود تاکید کنید.

چگونه بهترین ظاهر خود را داشته باشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویکی هاو ، این در مورد برجسته کردن ویژگی هایی است که شما را خاص و برجسته می کند، نظیر تقویت حس سبک شخصی و صرف انرژی برای حفظ سلامت و تناسب اندام خود. وقتی عالی به نظر می رسید، احساس شگفت انگیزی نیز خواهید داشت!

برای شروع سریع، مراحل زیر را دنبال کنید:

بیشتر بدانید : برای سلامت مو، پوست و ناخن چه بخوریم؟

به ویژگی های مورد علاقه خود فکر کنید

شاید موهایی به رنگ غروب خورشید داشته باشید که از پشت شما می ریزد. شاید رنگ چشمان شما تیره و قهوه ای قهوه ای باشد. شاید استخوان‌های یقه ظریف، ران‌های محکم یا شانه‌هایی پهن داشته باشید. هر چه هست، از آن نترسید! وقتی لباس خرید می کنید، مدل موی خود را انتخاب می کنید و رنگ هایی را برای پوشیدن انتخاب می کنید، به این فکر کنید که چگونه می توانید ویژگی های مورد علاقه خود را برجسته کنید.
تغییری که ایجاد می‌کنید می‌تواند کوچک باشد، مانند خرید یقه‌های V بیشتر برای نشان دادن گردن زیبا یا کنار گذاشتن کلاه‌های بیسبال برای نشان دادن پیشانی بلند و زیبا.


می‌توانید ویژگی‌هایی را که نمی‌خواهید به نمایش بگذارید، کم اهمیت جلوه دهید. با این حال، زیاد از این موضوع غافل نشوید که اگر اغراق کنید واضح است که می‌خواهید چیزی را پنهان کنید. درعوض، روی ویژگی هایی تمرکز کنید که به برجسته کردنشان افتخار می کنید.

موهای خود را نشان دهید

مو یکی از اولین چیزهایی است که مردم در مورد یکدیگر متوجه می شوند، بنابراین بهترین نگاه کردن به معنای پیدا کردن یک مدل و روال مراقبت از مو است که موهای شما را عالی جلوه دهد. فرقی نمی کند رنگ مو، بافت و طول موی شما چقدر است ، مدلی می توانید پیدا کنید که زیبایی آن را نمایان می کند. برای پیدا کردن ظاهری که برای شما مناسب تر است، موارد زیر را امتحان کنید:

  • مدل مویی را پیدا کنید که مناسب فرم صورت شما باشد: به عنوان مثال، ظاهره موهای بلندتر و چند لایه با صورت های بیضی شکل عالی به نظر می رسند، در حالی که برش های پیکسی روی صورت های گردتر زیبا هستند.
  • از موهای خود به گونه ای مراقبت کنید که آنها را سالم نگه دارد: رنگ کردن بیش از حد آن، استفاده از بافت های چسبنده، صاف کردن شیمیایی و سایر درمان ها می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث شود موهای شما خشک، کدر یا شل به نظر برسد.
  • هر روز قبل از بیرون رفتن به موهای خود حالت دهید: حتی اگر فقط به معنی شانه کردن و اضافه کردن مقداری پوماد یا ژل باشد. اگر به یک رویداد فانتزی می روید، برای شستن، خشک کردن و حالت دادن به آن وقت بگذارید.
  • اگر صورتتان مو دارد: چه ریش و سبیل، آن را مرتب نگه دارید.
  • اگر ریزش مو دارید: روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را ضخیم‌تر کنید. با این حال، احساس نکنید که مجبور هستید آن را با یک شال یا کلاه بپوشانید. اصلاح منظم و شستن مرتب موهایتان باعث می شود ظاهری زیبا داشته باشید. صاحب موهای خود باشید، مهم نیست که چگونه به نظر می رسد!


چشمانتان را مهم جلوه دهید

چشمان شما ویژگی مهمی هستند که باید در هنگام آماده شدن برای روز خود به آن فکر کنید، بالاخره هرکسی که با آنها صحبت می کنید این فرصت را خواهند داشت که از نزدیک به آنها نگاه کنند. عالی جلوه دادن چشمانتان با داشتن یک خواب خوب شروع می شود، اما چند کار وجود دارد که باید در صبح انجام دهید تا مطمئن شوید که چشمانتان روشن و جذاب به نظر می رسند:

  • اطراف چشم خود را مرطوب کنید: از یک کرم برای مرطوب کردن پلک ها، زیر چشم ها و چین های نزدیک شقیقه ها استفاده کنید. همچنین می توانید هر شب قبل از خواب از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • ابروهای خود را مرتب نگه دارید: از یک موچین برای فرم دادن به ابروهای خود استفاده کنید یا به یک سالن بروید تا آنها را اپیلاسیون یا نخ کنید. این بهترین شکل چشم شما را به نمایش می گذارد.
  • حلقه های زیر چشم را از بین ببرید: با استفاده از برش های خیار خنک یا کیسه های چای به مدت 5 دقیقه از حلقه های زیر چشم مراقبت کنید.
  • در صورت تمایل از آرایش چشم استفاده کنید: خط چشم، سایه چشم و ریمل با هم کار می کنند تا چشمان شما را بزرگتر و درخشان تر نشان دهند.

بیشتر لبخند بزنید

یک لبخند واقعی واقعاً توجه افراد را به خود جلب می کند. اگر شما تمایل دارید که با وقار در اطراف قدم بزنید، به مردم این تصور را می‌دهید که خود را از آنها دور نگه می دارید و به آنها از بالا نگاه می کنید. به علاوه، اخم کردن باعث ایجاد چین و چروک می شود و به ویژگی های صورت شما فرصتی برای درخشش نمی دهد. داشتن یک لبخند آسان یک راه ساده برای بهتر جلوه دادن خود هر روز است.

  • اگر چیزی مانع از تمایل شما به لبخند زدن بیشتر می شود، اقداماتی را برای تغییر آن انجام دهید. به عنوان مثال، اگر نسبت به دندان های خود آگاه هستید، آنها را صاف یا سفید کنید.
  • مسواک زدن هر روز صبح قبل از بیرون رفتن به لبخند شما کمک می کند تا روشن و جذاب به نظر برسد.
  • لب‌هایتان را با بالم لب مرطوب کنید تا از لبخند زدن دریغ نکنید. اگر لب‌هایتان خشک و پوسته پوسته می‌شوند، ممکن است از اسکراب لب برای لایه‌برداری استفاده کنید.

حالت زیبایی داشته باشید

اگر تمایل دارید کمی قوز کنید، آگاهانه تلاش کنید تا صاف بایستید. شانه های خود را به عقب ببرید و سر خود را صاف نگه دارید. وقتی نشسته اید، روی صندلی خود خم نشوید. فرقی نمی‌کند چه نوع هیکلی داشته باشید، اگر حالت بدنتان صاف و ظریف باشد، بهتر به نظر می‌رسید.

بهبود وضعیت بدن نیاز به تمرین دارد. قبل از اینکه به طور طبیعی اتفاق بیفتد، باید هفته ها صاف بایستید و صاف بنشینید. کشش و انجام تمرینات سبک هر روز می تواند به شما کمک کند.

بیشتر بدانید : چگونه پوست خود را زیبا نگه داریم؟

لباس مناسب بپوشید

این یک راه مهم برای به نظر رسیدن بهترین ظاهر است، اما تعداد زیادی از افراد از این کار فرار می کنند. ممکن است بخواهید در اندازه‌ای که کمی بیش از حد کوچک است مناسب شوید، یا شاید خودتان را به پارچه بپوشانید تا چیزی را که نمی‌خواهید به‌ویژه نشان دهید پنهان کنید. هر یک از این رویکردها به پوشیدن لباس منجر به ظاهری مخدوش می شود. با انتخاب لباس هایی که اندازه مناسب شما هستند، بهترین پای خود را به جلو بگذارید. باور کنید یا نه، ظاهر شما بسیار بهتر خواهد شد.

پوشیدن سوتین مناسب می تواند ظاهر شما را به شدت تغییر دهد.

لباس‌های فرم دهنده فقط برای صاف کردن و فرم دادن برجستگی های شما هستند. روش بهتر این است که لباسی را انتخاب کنید که به خوبی تناسب داشته باشد، به جای اینکه سعی کنید سایزهای خیلی کوچک را امتحان کنید.

احساس نکنید که باید سرپوش بگذارید

آیا عاشق پوشیدن شلوارک در تابستان هستید، اما خجالت می‌کشید ران‌هایتان را آشکار کنید؟ به هر حال آنها را بپوشید! پیراهن های بدون آستین بپوشید، سویشرت حجیم را در بیاورید و صندل های بنددار را هر زمان که دوست داشتید، بدون توجه به فرم بدنتان بپوشید.
گفته می شود، در مکان هایی که نامناسب است، پوست بیش از حد برهنه نکنید.

سبک های مختلفی را امتحان کنید

استایل شما باید با چیزی شروع شود که پوشیدن آن حس خوبی دارد، چه کفش های پاشنه بلند و مروارید یا یک تی شرت و شورت. روی این کار کنید که بفهمید چه سبک لباسی باعث می‌شود که بیشتر احساس کنید شبیه خودتان هستید و با اعتماد به نفس بیشتری خودتان را به دیگران معرفی کنید. مهم نیست سبک شما چیست. تا زمانی که بیانگر شخصیت شما باشد، می توانید آن را تتغییر دهید.

اگر همیشه یک هودی و شلوار جین مشکی پوشیده‌اید و مطمئن نیستید که چگونه آن را کنار بگذارید یا تغییر دهید، با تعویض یک تکه شروع کنید. یک روز به جای گرمکن، یک تاپ یقه ای منظم و اتو شده بپوشید. آیا به شما احساس خوبی می دهد؟ آیا خودتان را در آن احساس می کنید؟ اگر نه، دفعه بعد سبک دیگری را امتحان کنید. به تغییر آن ادامه دهید تا زمانی که احساسی نسبت به آنچه دوست دارید شروع کنید.

یک نماد سبک پیدا کنید

داشتن نمونه های خوبی از نوع افرادی که لباس و مدل موی مورد علاقه شما را می پوشند، واقعا می تواند کمک کننده باشد. آیا سلبریتی یا چهره عمومی دیگری وجود دارد که استایلش برای شما جذاب باشد؟ هنگامی که چند نفر را در ذهن دارید، به نحوه ساخت کمد لباس آنها توجه کنید. به چه رنگ ها و پارچه هایی متکی هستند؟ معمولاً لباس آنها چگونه بریده می شود؟ آنها بیشتر از چه لوازم جانبی استفاده می کنند؟ هنگامی که تصویر واضحی دارید، می توانید شروع به ترکیب قطعات مشابه در کمد لباس خود کنید و آنها را برای خود امتحان کنید.

وبلاگ‌های سبک پر از تصاویر افرادی هستند که لباس‌های مختلف را امتحان می‌کنند. چند وبلاگ نویس را پیدا کنید که سلیقه ای شبیه به شما دارند و آنها را دنبال می کنند، آنها اغلب جزئیات مربوط به لباس های خود را از کجا می آورند. نکته جالب در مورد وبلاگ ها این است که آنها توسط افراد با هر زمینه، شکل و اندازه ایجاد می شوند، بنابراین برخلاف مجلات مد، واقعیت را منعکس می کنند. وقتی می خواهید بفهمید چه چیزی برای ویژگی های خاص شما کار می کند، این بسیار مفیدتر است.

رنگ هایی بپوشید که برای چهره شما مناسب هستند

آیا به رنگ های سرد متمایل هستید یا تن های گرم؟ آیا عاشق سیاه و سفید هستید یا رنگ هاینود را ترجیح می دهید؟ به کنار ترجیحات، دانستن اینکه چه چیزی با پوست خاص شما عالی به نظر می رسد می تواند به شما کمک کند زیباتر به نظر برسید. به عنوان یک قانون کلی، سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که دقیقاً با پوست شما مطابقت ندارند - کنتراست خوب است!

  • اگر پوست شما تیره است، رنگ‌های پاستلی با رنگ گرم، رنگ‌های روشن و رنگ‌های غنی و عمیق مانند مسی و طلایی را انتخاب کنید.
  • اگر پوست شما متوسط است، رنگ‌های جواهری یا سایه‌های آبی یا قرمز را انتخاب کنید و از رنگ‌های قهوه‌ای یا برنزه دوری کنید.
  • اگر پوست شما زیتونی است، رنگ های صورتی، قرمز، سبز یا قهوه ای را انتخاب کنید تا بهترین ها را در پوست خود به نمایش بگذارید.
  • اگر پوست شما روشن است، هلویی، توت‌فرنگی، سرمه‌ای و سبز تیره همگی به برجسته‌تر شدن رنگ صورتی شما کمک می‌کنند.

از متمایز شدن در میان جمعیت نترسید

همچنین اشکالی ندارد که قوانین استایل را از چهار چوب بیرون بیاورید و فقط هر چیزی را که می خواهید بپوشید،تا زمانی که در آن احساس راحتی کنید. شاید شنیده باشید که افراد قد بلند نباید کفش پاشنه بلند بپوشند. چرا؟ اگر آنها را دوست دارید، آنها را بپوشید. یا از طرف دیگر، معمولاً گفته می شود که افراد کوتاه قد نباید دامن های ماکسی بپوشند، اما اگر یک دامن زیبا در کمد خود دارید، بهتر است اجازه ندهید که در آن جا خاک بخورد! چیزی که در مورد استایل مهم است اعتماد به نفس شماست. اگر آن جا باشد، با عبور شما سرها برمی گردد و مردم می خواهند راز شما را بدانند.

از اکسسوری استفاده کنید تا به لباس های خود جذابیت بیشتری بدهید

عینک آفتابی، زیورآلات، ساعت، کیف و سایر لوازم جانبی می توانند رنگ مناسبی را به یک لباس اضافه کنند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند در کنار هم بیشتر به نظر برسید، که بخش مهمی از بهترین ظاهر شماست. پس از پوشیدن لباس، تصمیم بگیرید که چگونه ظاهر خود را کامل کنید.

  • یک تاپ تک رنگ معمولاً به خوبی با یک گردنبند ست می شود که کمی به ظاهر جذابیت می بخشد.
  • اگر موهای شما به عقب کشیده شده است، یک جفت گوشواره برای جلب توجه به چانه خود در نظر بگیرید.
  • مردان می توانند با ساعت، کراوات و دکمه سرآستین و همچنین جواهرات دیگر اکسسوری کنند.

برای مناسبت های مختلف لباس مناسب داشته باشید

بخشی از بهترین به نظر رسیدن، نگاه کردن به مناسبت است و این به این معنی است که کمی از قبل به لباس های خود فکر کنید. در حالی که هیچ مشکلی برای برجسته شدن وجود ندارد، باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که به شما امکان می‌دهد به تناسب اندام خود هم برسید. به‌جای دیدن فردی که آن را می‌پوشد، چیزی را به‌قدری نامتعارف نپوشید که حواس افراد به لباس شما پرت شود.

اگر به یک رویداد خاص می روید، متوجه شوید که آیا الگویی برای لباس وجود دارد یا خیر. راهی برای پایبندی به آن بیابید که به شما امکان می دهد سبک شخصی خود را بیان کنید.

مراقب پوست خود باشید

مهم نیست که چه چیزی می پوشید، اگر پوست شما کدر و خشک به نظر برسد، بهترین خود را به دنیا نشان نمی دهید. یک برنامه روتین مراقبت از پوست داشته باشید که از سر تا پا شما را شاداب، سالم و سرزنده نشان دهد. این برای افراد مختلف معنای متفاوتی خواهد داشت، اما چند رویکرد کلی وجود دارد که برای همه منطقی است:

  • پوست خود را بدون استفاده از مواد شوینده قوی بشویید. از صابون ملایمی استفاده کنید که پوست شما را به حفظ رطوبت تشویق می کند که به آن کمک می کند سالم به نظر برسد.
  • چند بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید. از یک برس خشک یا یک اسکراب بدن برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کنید.
  • پوست خود را با لوسیون، کرم یا روغن مرطوب کنید تا نرم و لطیف بماند.

ناخن های خود را کوتاه کنید و موهای بدن را حفظ کنید

این دو عادت ساده آرایش به شما کمک می‌کند که تمیز و شاداب به نظر برسید، حتی اگر لباس خاصی نپوشیدید.
به خودتان مانیکور بدهید یا هر چند هفته یکبار هزینه آن را بپردازید.
تصمیم بگیرید چه موهایی را می خواهید حفظ کنید و چه موهایی را می خواهید بردارید. موهایی را که ترجیح می دهید نداشته باشید، کوتاه کنید.

غذای مقوی بخورید

برای داشتن فرم بدنی سالم و مو و پوست شاداب، مهم است که هر روز مقدار زیادی ویتامین بخورید. برای سلامت کلی بهتر و ظاهری زیباتر، مصرف شکر، غذاهای فرآوری شده، آرد تصفیه شده، غذاهای شور و غذاهای سرخ شده را کاهش دهید. بیشتر از غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  • میوه ها و سبزیجات: اهمیت خوردن انواع میوه ها و سبزیجات ترجیحاً بخارپز، سرخ شده یا مخلوط شده، به جای آب‌میوه، محصولات سرخ شده یا آب پز را دست‌کم نگیرید. سعی کنید میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • چربی های سالم: آووکادو، آجیل، ماهی، تخم مرغ و سایر چربی های سالم حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای پوست، مو و اندام های سالم بخورید.
  • پروتئین بدون چربی: به سراغ مرغ، ماهی، تخم مرغ، گوشت گاو بدون چربی، توفو و سایر منابع خوب پروتئین بروید. از گوشت های فرآوری شده مانند گوشت ناهار یا گوشت گاو پرهیز کنید، زیرا مواد افزودنی زیادی دارند.
  • غلات کامل: بلغور جو دوسر، غلات کامل، گندم کامل و سایر غلات کامل نیز بخشی از یک رژیم غذایی متعادل هستند.

آب زیاد بنوشید

اگر احساس خستگی، کسل‌کردن و کمی بی‌جانی می‌کنید، با نوشیدن آب سلامت خود را بهبود ببخشید. نوشیدن مایعات تاثیر زیادی بر ظاهر مو و پوست شما خواهد داشت و همچنین به شما انرژی بیشتری می دهد که به نوبه خود به شما کمک می کند تا بهترین ظاهر را داشته باشید. هدفتان این باشد که هر روز حداقل 8 لیوان بخورید.

در صورت امکان نوشیدنی های شیرین را با آب یا چای گیاهی جایگزین کنید.

سیگار نکشید

استفاده از محصولات تنباکو راهی مطمئن برای پیری پوست و مو است و این به شما کمکی نمی‌کند که بهترین ظاهر خود را داشته باشید. در اسرع وقت اقداماتی را برای ترک سیگار و استفاده از سایر محصولات تنباکو آغاز کنید.

ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید

جریان خون و تقویت ماهیچه ها به شما کمک می کند تا بهترین حالت خود را پیدا کنید. پوست شما برافروختگی سالمی خواهد داشت، وضعیت بدنی شما بهبود می یابد و بازوها، پاها و تنه شما خوش فرم تر به نظر می رسند. اگر از قبل ورزش نکرده اید، هیچ وقت برای شروع دیر نیست.

  • تمرین با وزنه در عضله سازی کلیدی است.
  • پیوستن به یک تیم را برای ورزش و معاشرت همزمان در نظر بگیرید.
  • اگر اهل ورزش های پر انرژی نیستید، یوگا را امتحان کنید.

مراقب خودتان باشید

بخشی از بهترین ظاهر خود این است که از نیازهای بدن خود آگاه باشید و برای برآورده کردن آنها وقت بگذارید. هنگامی که احساس خستگی و استرس می کنید، بدن شما رنج می برد و این خود را نشان می دهد. این مهم است که یاد بگیرید چگونه از خود به خوبی مراقبت کنید. وقتی در آینه نگاه کنید و آن درخشش سالم و شاد را ببینید، متوجه خواهید شد که این کار را درست انجام می دهید.

به اندازه کافی بخوابید. سعی کنید برنامه ای را شروع کنید تا مطمئن شوید که حداقل 7 تا 8 ساعت در هر شب وقت دارید.

زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. هر کاری که برای آرامش انجام می دهید، چند بار در هفته برای آن وقت بگذارید. یک حمام طولانی و داغ بگیرید، به پیاده روی بروید، با دوستان خود بنشینید، چند بازی ویدیویی انجام دهید، کتاب بخوانید یا برای خودتان یک غذای سالم درست کنید.

به طور منظم به پزشک مراجعه کنید. مراقبت از هر گونه مشکل سلامتی نیز بخش مهمی از مراقبت از خود است. از مشکلات پزشکی قبل از اینکه از کنترل خارج شوند مراقبت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha