معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نسبت به خطر خطرگازگرفتگی زلزله‌زدگان «خوی» با توجه به سرمای هوا هشدار داد.

خطرگازگرفتگی زلزله‌زدگان «خوی» با توجه به سرمای هوا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت بهداشت محیط مناطق زلزله‌زده خوی توضیح داد: خوشبختانه در این مناطق سرویس‌های بهداشتی آسیب جدی ندیده است و قابل بهره‌برداری است از همین رو مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: همکاران ما درحال بررسی وضعیت بهداشتی محل اسکان هستند و به طور مستمر آب شرب از نظر میکروبی، کدورت و میزان کلر موجود مورد آزمایش قرار می‌گیرد و از سلامت کامل برخوردار است و خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه آب آشامیدنی وجود ندارد.

نظارت بر آب آشامیدنی و غذای خشک

فرهادی با بیان اینکه هیچ بخشی از طریق تانکر، آب رسانی نمی‌شود توضیح داد: همه مناطق از طریق آب شرب شبکه آب دریافت می‌کنند و همکاران ما نیز کنترل مستمر دارند. روی جیره خشک و غذای گرم توزیع شده نیز همکاران ما نظارت دارند و تا کنون 217 مورد بازرسی انجام شده است و از 14 مور مشکوک نمونه‌برداری شده است که مشکلی نداشته است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: آموزش بهداشت تغذیه و اطلاع از سلامت کنسروها از مواردی است که مورد توجه همکاران ما قرار گرفته است، همچنین تا کنون 709 لیتر مواد گندزدا در سرویس‌های بهداشتی استفاده شده است به دلیل اینکه در مواقع بحران سرویس‌های بهداشتی نیازمند نظافت بیشتری است. همکاران ما در این مدت روی پسماند زباله تولیدی نظارت دارند و از 105 محل بازدید داشتند، از 5 کانتینر که برای پسماند نصب شده است نیز بازدید صورت می‌گیرد و 100 مورد بازرسی از نظافت عمومی انجام شده است.

هشدار نسبت به خطر گارگرفتگی/ بیماری خاصی مشاهده نشد

فرهادی با بیان اینکه با توجه به سرمای هوا نگران گازگرفتگی در منازل و چادرها هستیم اظهار داشت: همکاران ما حدود سه هزار بازرسی در این زمینه داشته‌اند تا از ایمنی چادرها و کمپ‌ها اطمینان پیدا کنند. مشکل جدی در مناطق زلزله نداشتیم و موارد جزئی که مربوط به کلرسنجی آب بوده است در محل رفع مشکل شده است.

وی گفت: همکاران ما تا پایان برچیده شدن کمپها در این مناطق حاضر هستند، خوشبختانه تا کنون بیماری خاصی در مناطق زلزله‌زده مشاهده نشده است. با سردی هوا وضعیت بیماری‌های گوارشی و آب شرب نیز کنترل شده و آب منطقه سالم و استاندارد است. همچنین از نظر تنفسی بیماری خاصی مشاهده نشده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: همه نیروهای بهداشت محیط شهرستان خوی در حال خدمت رسانی هستند و در صورت نیاز می‌توانیم از تبریز و ارومیه نیز کمک بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha