رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ارتباط با مسمومیت سریالی مدارس این شهر نامه زده که معلمان مدارس با کیسه فریزر هوای ناحیه مسموم شده و دم و بازدم دانش آموزان رو جهت نمونه برداری ذخیره کنند!

نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دستمایه تمسخر جامعه علمی،پزشکی کشور شد

به گزارش سلامت نیوز، از ۹ آذر امسال تا کنون دانش‌آموزان ۱۲ مدرسه قم دچار مسمومیت تنفسی شده‌اند.

با وجودیکه دو ماه و هفده روز از اولین گزارش مسمومیت گذشته هنوز رسما اطلاعاتی درباره مسمومیت دانش آموزان اعلام نشده، دادستانی استان قم قول پیگیری داده و یکی از نمایندگان قم در مجلس گفته که موضوع در حال بررسی است.

در حالیکه هنوز نتایج آزمایش‌های سم‌شناسی که از دانش‌آموزان گرفته شده مشخص نشده و امنیت روانی مردم و دانش آموزان به خطر افتاده ، مدارس چند روزی تعطیل شدند و نماینده مردم قم موضوع را امنیتی قلمداد کرده روز گذشته خبری درباره نامه رییس علوم پزشکی قم در ارتباط با مسمومیت سریالی مدارس قم منتشر شد که واکنش های بسیاری را به دنبال داشت.

دکتر مهدی مصری خطاب به مدیرکل مدیریت بحران نوشته است که در صورت رخداد مسمومیت در مدارس استان قم از هوای آن ناحیه مد نظر و دمیدن بازدم دانش آموزان دچار مسمومیت در کیسه های نایلون فریزری جهت نمونه برداری و انجام آزمایشات اقدام شود!

نامه ای که صلاحیت تکیه زدن وی بر مسند یک دانشگاه علوم پزشکی را زیر سوال می برد.وزیر بهداشت میداند که سلامت مردم استان قم را به دست چه کسی سپرده یا هنوز در پیچ و خم راهروهای مجلس برای پس گرفتن امضاهای نمایندگان از استیضاح است؟

حتی در واکنش به این نامه یک دانشجوی دکترای سم شناسی در پیامی نوشته است: نمونه برداری از هوا ابزار و تجهیزات خود را دارد، آزمون های تنفسی هم روش های خود را دارد، اصلا اگر مشکل از هوا و تنفس بود که همه مبتلا می شدند نه فقط دانش آموزان. باید یک تیم متخصص از سم شناسی، پزشکان و اپیدمیولوژیست ها بررسی کنند، هم مناطق و هم نفر اول یا گروه اول که دچار مسمومیت شدند، من به عنوان یک دانشجوی دکترای سم شناسی این مسائل را می دانم، چرا از اساتید و متخصصین کمک نمی گیرند؟!

طنز ماجرا اینجاست که این دستور از یک متخصص فلوشیپ و سم شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله صادر شده .کسی که سکان دار مهمترین مسوولیت بهداشتی استان را بر عهده دارد.

برخورد با مواضع غیر علمی که دقیقا سلامت مردم را مورد هدف قرار می دهد باید با جدیت و فوریت انجام پذیرد، درغیر اینصورت مردم به مسوولین بهداشتی بی اعتماد می‌شوند و سلامت افراد جامعه، قربانی

عده ای می شود که معلوم نیست با چه تدبیری به آنها این مسوولیت خطیر واگذار شده که به راحتی به قیمت سلامت مردم حرفهای بیهوده میزنند؟ رئیس یک دانشگاه علوم پزشکی در حالیکه باید مروج دانایی و سکان دار تولید دانش باشد از دمیدن در کیسه نایلون و انجام نمونه برداری میگوید؟

فراموش نکنیم هرگونه مسامحه با این افراد ، بزرگترین سرمایه اجتماعی یعنی«اعتماد» را نابود می‌کند.بی اعتمادی به جامعه علمی خصوصا در حوزه سلامت تبعات جبران ناپذیری برای اجتماع خواهد داشت . نباید اجازه دهیم که اینگونه افراد حرفهای غیرعلمی خود را بصورت دستور بخشنامه و ... منتشر کنند تا دستاویزی برای تمسخر جامعه علمی و بهداشتی کشور فراهم شود.

مباحث علمی مباحثی روشن است و نباید بگذاریم شبه علم و شایعات وارد آن شود چه برسد به دستوراتی اینگونه که دستمایه تحقیر و مسخره بازی جامعه علمی کشور در فضای مجازی شده است

دفتر بازرسی دانشگاههای علوم پزشکی نباید با کسانی که اینگونه با زدن حرف های غیر علمی و جنجالی باعث تمسخر جامعه پزشکی و علمی کشور در فضای مجازی و بی اعتمادی مردم میشوند برخورد کند؟

نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دستمایه تمسخر جامعه علمی،پزشکی کشور شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha