یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش پراکنده در مناطقی از کشور/ احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و فردا در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در این مناطق طی ۲ روز آینده وزش باد را انتظار داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه طی ۲ روز آینده در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی دریای خزر و استان اردبیل وزش باد همراه با افزایش نسبی دما پدیده غالب است، ادامه داد: روز سه‌شنبه در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در غرب و جنوب غرب کشور و سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد، افزود: روز چهارشنبه با اتمام بارش‌های خفیف و پراکنده در بیشتر مناطق جوی آرام و پایدار را شاهد هستیم.

رفیعی اظهار کرد: طی سه روز آینده آب‌های خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم است و صیادان و فعالان دریایی باید به این موضوع توجه کنند چرا که افزایش ارتفاع موج تا ۲متر در برخی نقاط مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه طی این ایام در ارتفاعات البرز نیز وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود و کوهنوردان باید توجه لازم را داشته باشند، توضیح داد: سردترین مرکز استان امروز اراک با کمینه دمای ۱۶ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرزن استان بندرعباس و زاهدان با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گزارش شدند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین شرایط آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف همراه با گاهی وزش باد است و بیشینه دمای پایتخت به ۱۰ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به یک درجه بالای صفر رسید و فردا هم به ۲ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha