گریه در محل کار خجالت آور نیست؛ چرا که دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد گریه کردن در محل کار مشکلی ندارد!

آیا گریه در محل کار نشانه ضعف است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، محل کار شما ممکن است آخرین جایی باشد که می خواهید در آن گریه کنید. این به این دلیل است که فرد احساس می کند که گریه در محل کار ممکن است برای بسیاری به عنوان نشانه ای از ضعف تلقی شود.

با این وجود، با توجه به اینکه چقدر زمان را در دفترکار می گذرانیم، ناگزیر ممکن است گاهی اوقات برای ما اتفاق بیفتد. ممکن است به دلیل دعوا در خانه یا محل کار یا حتی به دلیل فشار استرس گریه کنید. ممکن است در مورد اینکه همکارانتان در مورد شما چه فکری می‌کنند یا اینکه چگونه رفتار شما بر شهرت شما در محل کار تأثیر می‌گذارد، مضطرب شوید. اما از گریه کردن در محل کار احساس بدی نداشته باشید!

راج، روانشناس بالینی می گوید:« گریه تنها به سوگ و از دست دادن مربوط نمی شود. بلکه ممکن است پاسخ پرخاشگری باشد. بسیاری از افراد هنگامی که در حرفه خود دچار ناامیدی، اضطراب یا عشق و تعهد شدید می شوند، اشک می ریزند.»

با این حال، افزایش گفت‌وگوها در مورد سلامت روان، سازمان‌ها و کارفرمایان را برای پذیرش و درک گریه در واکنش به شرایط یا درگیری‌های احساسی حساس کرده است. پس گریه در محل کار اشکالی ندارد و نباید آن را نشانه ضعف تلقی کرد.

گریه در سلامت عمومی و روان

گریه کردن در محل کار، ممکن است باعث شود که مردم شما را نابالغ تصور کنند یا حتی ممکن است نشانه ای از خودکنترلی ضعیف به نظر برسد؛ اما همه ما موجوداتی احساسی هستیم، بنابراین اشکالی ندارد که احساسات خود را ابراز کنیم. نگه داشتن احساسات ناخوشایند در درون، یا آنچه روانشناسان از آن به عنوان مقابله سرکوبگرانه یاد می کنند، ممکن است برای سلامتی ما مضر باشد و گریه کردن را به یک سوپاپ ایمنی ضروری تبدیل کند.

به گفته راج، مقابله سرکوبگرانه با مسائل مربوط به سلامت روانی عبارتند از:

  • استرس
  • اضطراب
  • افسردگی
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی
  • بیماری قلبی عروقی
  • فشار خون بالا

او خاطرنشان می کند که همچنین ثابت شده است که گریه باعث افزایش ارتباط، همدلی و حمایت دوستان و خانواده و افزایش رفتار دلبستگی می شود.

گریه.jpg

چرا نباید از گریه کردن در محل کار احساس بدی داشته باشید؟

گریه کردن معمولاً ناشی از بی‌حوصلگی و ناتوانی در مدیریت احساسات خود در پاره ای از زمان است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که به عنوان فردی بسیار حساس شناخته شوید. راج می گوید :«بنابراین، بسیار مهم است که خود را با تکنیک هایی برای کنترل احساسات خود قبل از اینکه بر شما غلبه کنند، قدرتمند کنید.»

در اینجا برخی از فواید گریه آورده شده است:

1. گریه تنش را از بین می برد

اشک‌ها می‌توانند مانند اعمال شفقت به خود یا به طور کلی مهربان‌تر بودن با خود عمل کنند.

2. گریه تنش را کاهش می دهد

اشک خود را به عنوان یک ماده پاک کننده کوچک در نظر بگیرید که به کاهش تنش کمک می کند، به خصوص در محل کار که در آن با افراد زیادی رقابت می کنید.

3. گریه حال شما را بهتر می کند

هنگامی که گریه می کنید، مغز شما مواد شیمیایی اکسی توسین و اندورفین را آزاد می کند که باعث ایجاد حس خوب می شود، بنابراین احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

4. احساس آرامش بعد از گریه

راج می‌گوید: «پس از کمی گریه احساس آرامش می‌کنید و پس از آن احساساتتان کمی قابل کنترل‌تر می‌شوند.»

گاهی اوقات، گریه کردن می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد، به خصوص اگر به طور مکرر یا مرموز رخ دهد، یا اگر شروع به ایجاد تداخل در فعالیت های روزمره کند یا غیر قابل کنترل شود؛ چرا که می تواند نشانه افسردگی باشد، بنابراین توصیه می شود به یک متخصص مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha