سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در بافت کرمان موجب جان‌باختن مدیرکل حوزه ریاست این وزارتخانه و مصدومیت 16نفر دیگر ازجمله وزیر ورزش شد.

روایت شاهدان از سقوط

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،اما این حادثه چگونه اتفاق افتاد و وزیر ورزش که در این حادثه دچار خونریزی مغزی شده بود و سایر مصدومان در چه شرایطی قرار دارند؟ این حادثه عصر روز پنجشنبه در بافت کرمان اتفاق افتاد. محسن معتمدکیا، مدیرکل روابط‌عمومی وزارت ورزش و جوانان و یکی از افراد حاضر در این حادثه در این‌باره می‌گوید: روز چهارشنبه دکتر سجادی از جلسه هیأت دولت برای افتتاح چندین پروژه ورزشی به شهر سیرجان سفر کردند.

بعد از افتتاح، حدود ساعت1:30 بامداد به کرمان رسیدیم. در کرمان اجلاس مدیران کل ورزش و جوانان برگزار شد و بعد از آن قرار بود به چندین شهرستان استان کرمان برای بازدید از پروژه‌های ورزشی برویم. ابتدا به شهر رابر رفتیم و بازدید داشتیم. بعد از آن قرار بود به بافت برویم که موقع فرود، بالگرد دچار حادثه شد.

او درباره چگونگی سقوط بالگرد می‌گوید: من چیز زیادی به یاد ندارم؛ ولی وقتی که بالگرد قصد فرود آمدن داشت، دچار نقص شد. 2نفر از محافظان ایستادند و بعد از آن چیزی به یاد ندارم و سر از بیمارستان بافت درآوردیم. قرار بود شب آخر به ارزوئیه برویم که این اتفاق رخ نداد و ما شرمنده مردم این شهرستان شدیم.


حادثه به روایت شاهدان عینی


صمد محمدی، نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی یکی از سرنشینان بالگرد بود که در این حادثه مصدوم شد. او درباره آنچه اتفاق افتاد می‌گوید: وزیر ورزش و جوانان مهمان ما بود. برای اینکه قرار بود ایشان در یک نصف روز از 3شهر بازدید کند از بالگرد استفاده شد. اول با بالگرد به رابر رفتیم و بازدید انجام شد. بعد به طرف بافت رفتیم. در آنجا قبل از فرود در ارتفاع حدود 15متری بالگرد ناگهان دچار حادثه شد و سقوط کرد.

قبل از آن هم هیچ مشکل یا نشانه‌ای از نقص بالگرد وجود نداشت و این حادثه یکباره اتفاق افتاد. غلامرضا سعادت از خبرنگاران استان کرمان نیز یکی دیگر از سرنشینان این بالگرد بود. او نیز در این حادثه مصدوم شده است اما جراحات وی نگران‌کننده نیست. این خبرنگار درباره حادثه می‌گوید: بالگرد موقع فرود شروع به چرخیدن کرد و وضعیتش غیرطبیعی بود. فهمیدم که حادثه‌ای در حال رخ دادن است. چند ثانیه بیشتر طول نکشید و سرنشینان بالگرد همگی کف آن افتادند و بالگرد هم زمین خورد و بدنه‌اش جدا شد. بعضی‌ها توانستند در آن شرایط به سختی از بالگرد خارج شوند و من را هم با سختی از آن بیرون کشیدند.


یکی دیگر از خبرنگاران استان کرمان طیبه هادی‌خانی بود که او نیز در حادثه سقوط بالگرد دچار جراحت شده است. این شاهد عینی درباره لحظه وقوع حادثه می‌گوید: نزدیک بافت بودیم که بالگرد به مناطق مسکونی نزدیک شد و ارتفاع کم کرد. بالگرد در حال فرود بود که ناگهان چرخش تندی کرد و دوباره ارتفاع گرفت. چند دور دیگر هم چرخید و من دیگر متوجه نشدم که چه اتفاقی افتاد. او ادامه می‌دهد: از رابر تا بافت با بالگرد فاصله زیادی نیست. در راه همه نشسته بودند. چند نفر کمربندهای‌شان را بسته بودند و بقیه کمربند نبسته بودند. وقتی که بالگرد بعد از چند چرخش تند ناگهان سقوط کرد ترسیدیم که مبادا بالگرد دچار آتش‌سوزی شود اما خدا را شکر که این اتفاق نیفتاد.



وضعیت وزیر ورزش و سایر مصدومان


در جریان سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان، اسماعیل احمدی، مدیرکل حوزه ریاست این وزارتخانه جان خود را از دست داد. همچنین در ساعات اولیه وضعیت حمید سجادی، وزیر ورزش و 3نفر دیگر از حادثه‌دیدگان وخیم گزارش شده بود که وضعیت‌شان رو به بهبود است. محمد صابری، رئیس اورژانس کرمان در این‌باره می‌گوید: خوشبختانه وضعیت حمید سجادی، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین حبیب‌الله ستوده مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی رو به بهبود است و خطر خاصی آنها را تهدید نمی‌کند. فقط مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به‌دلیل خونریزی داخلی در ICU به‌سر می‌برد که البته شرایط عمومی وی نیز خوب است. او ادامه می‌دهد: 14مصدوم دیگر نیز که دچار شکستگی اندام شده‌اند، هم‌اکنون در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.



سفرهای حادثه‌ساز وزرا


پیش از این نیزچندین وزیر، سفرهای حادثه‌سازی‌ داشته‌اند که به برخی از آنها می‌پردازیم.


شهادت در حادثه هرکولس


شهید سیدموسی نامجو، وزیر دفاع در کابینه شهید باهنر بود. او در حادثه سقوط پرواز هرکولس سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش ایران در سال ۱۳۶۰ همراه با شمار دیگری از مسئولان نظامی به شهادت رسید.


رحمان دادمان، وزیر راه در دولت اصلاحات روز پنجشنبه 27 اردیبهشت 80درحالی‌که برای گشایش فرودگاه گرگان راهی این شهر بود در جریان سقوط هواپیمای یاک ۴۰ در جنگل‌های روستای خرچنگ در جنوب ساری به شهادت رسید. در این حادثه علاوه بر وزیر وقت راه همه سرنشینان هواپیما جان خود را از دست دادند.


تصادف مرگبار در جاده سلفچگان


جمال کریمی‌راد، وزیر دادگستری در دولت محمود احمدی‌نژاد بود. او روز ۷ دی‌ماه سال 85 در حادثه سلفچگان بر اثر حادثه رانندگی جان باخت.


حادثه در مسیر هیأت‌دولت


معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در دولت حسن روحانی چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳، در مسیر رفتن به محل هیأت دولت، بر اثر تصادف خودرو دچار شکستگی کتف و بازوی راست شد.


حادثه مرگبار در سفر وزیر بهداشت


روز 25 آذرماه سال 93 در جریان سفر قاضی زاده هاشمی، وزیر وقت بهداشت به کردستان خودروی همراهانش در مسیر سنندج به دیواندره دچار سانحه شد و یک نفر جان باخت و 5نفر دیگر مصدوم شدند.


تصادف مرگبار همراهان وزیر رفاه


یکی دیگر از این سفرهای حادثه ساز به سفر محمد شریعتمداری، وزیر رفاه دولت حسن روحانی به گلستان مربوط می‌شود. این حادثه روز 24 آبان‌ماه 97 اتفاق افتاد بر اثر تصادف خودروی حامل نوربخش، رئیس و تاج‌الدینی، معاون سازمان تأمین اجتماعی کشور با یک کامیون هر دو نفر جان باختند.

روایت شاهدان از سقوط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha