یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 352252

اطلاع رسانی تبلیغاتی

بررسی بهترین بیمه تکمیلی درمان

چگونه بهترین بیمه تکمیلی را انتخاب کنیم؟

تهیه و خرید بیمه تکمیلی برای همه افراد الزامی است. بیمه تکمیلی با پوشش‌های زیادی که دارد بخش زیادی از مشکلات را در زمینه پرداخت هزینه‌ها برطرف می‌کند. احتمالا شما هم در مورد این‌که بهترین بیمه تکمیلی کدام بیمه است؟ سوالاتی دارید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی را در مورد بیمه تکمیلی و نحوه انتخاب بهترین بیمه تکمیلی در اختیار شما قرار دهیم. با همراه باشید.

بررسی بهترین بیمه تکمیلی درمان

بهترین بیمه تکمیلی درمان چیست؟

تهیه و خرید بیمه تکمیلی برای همه افراد الزامی است. بیمه تکمیلی با پوشش‌های زیادی که دارد بخش زیادی از مشکلات را در زمینه پرداخت هزینه‌ها برطرف می‌کند. احتمالا شما هم در مورد این‌که بهترین بیمه تکمیلی کدام بیمه است؟ سوالاتی دارید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی را در مورد بیمه تکمیلی و نحوه انتخاب بهترین بیمه تکمیلی در اختیار شما قرار دهیم. با همراه باشید.

بیمه تکمیلی چیست؟

در ابتدای امر و قبل از هر چیزی باید بدانید بیمه تکمیلی چیست؟ به همین دلیل دراین بخش مقاله به توضیح بیمه تکمیلی می‌پردازیم. بیمه تکمیلی (https://bimeh.com/health) یکی از انواع بیمه‌های درمان است. برای تهیه این بیمه باید ابتدا تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی، تعاون یا سلامت قرار داشته باشید. سپس می‌توانید بیمه تکمیلی را خریداری کنید. این بیمه آن بخش از هزینه‌هایی را که بیمه درمان پایه تحت پوشش قرار نمی‌دهد را پرداخت می‌کند. به نقل از بیمه دات کام ، بیمه درمان تکمیلی انفرادی طرح نوین ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر که نرخ و طرح‌های متعددی را برای در برگرفتن نیازهای بیمه اشخاص شامل می شود. این بیمه مناسب افرادی است که امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی را تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی ندارند. هر فرد با توجه به پوشش‌ها و حق بیمه مناسب خود می‌تواند طرح مختص خود را خریداری نماید. بیمه‌گزار در انتخاب بیمه تکمیلی انفرادی باید به تعداد مراکز درمان تحت قرارداد با بیمه‌گر توجه کند. هرچه تعداد این مراکز درمانی طرف قرارداد بیشتر باشد، مراجعه به مراکز درمانی در هنگام بیماری و بستری شدن آسان‌تر می‌شود.

بهترین بیمه تکمیلی چیست؟

بررسی بهترین بیمه تکمیلی درمان

بیمه تکمیلی درمان یک رهکار مناسب برای کاهش هزینه ها

یکی از سوالات پرتکرار افراد در مورد بهترین بیمه تکمیلی است. این سوال یک پاسخ ساده دارد بهترین بیمه تکمیلی بیمه‌ای است که پوشش‌هایی را که بیمه تامین اجتماعی ندارد را ارائه دهد و نسبت به پرداخت هزینه‌ها بهترعمل کند.

پوشش‌های بیمه تکمیلی شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه تکمیلی پوشش‌های زیادی را در دو دسته پوشش‌های اصلی و اضافی ارائه می‌دهد. بیمه‌گزاران می‌توانند با پرداخت حق بیمه بیشتری پوشش‌های اضافی را هم دریافت نمایند. پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی به شرح زیر هستند:

  • پوشش هزینه‌ های پاراکلینیک مانند سونوگرافی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی و مواردی از این دست
  • پرداخت خدمات آزمایشگاهی (نوار قلب، رادیو گرافی)
  • هزینه‌های عمل‌های حیاتی جراحی مثل مغز، اعصاب، سرطان، پیوند ریه، کبد و…
  • پرداخت هزینه‌های عمل‌های سرپایی مثل گچ گرفتن، ختنه کردن، بخیه زدن و…
  • هزینه جراحی چشم که شامل عیوب انکساری می‌شود.
  • هزینه عینک و سمعک
  • پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی به جز ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه.
  • پوشش ویزیت و دارو و خدمات اورژانسی داده شده است
  • هزینه حضور همراه برای بیماران زیر ۷ و بالاتر از ۷۰ سال.
  • پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی
  • پرداخت مبالغ تهیه اروتز
  • پوشش بلایای طبیعی و جبران هزینه‌های ناشی از آن

چه جراحی‌هایی تحت پوشش بیمه‌ای تکمیلی قرار نمی‌گیرند؟

بررسی بهترین بیمه تکمیلی درمان

Figure 3جراحی‌هایی که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستند

به طور خلاصه باید بدانید تمامی جراحی‌های زیبایی مانند جراحی بینی، کوچک کردن معده، فیلر لب، زاویه فک و مواردی از این دست تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند. تمامی بیمه‌های تکمیلی جراحی‌های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

بهترین بیمه تکمیلی از نظر دوره انتظار کدام بیمه است؟

در رابطه با بیمه‌نامه تکمیلی و دوره‌ انتظار آن اطلاعاتی دارید؟ می‌دانید که اگر دوره‌ انتظار بیمه طی نشود رسما نمی‌توانید از این بیمه استفاده نمایید؟! این دوره انتظار با هدف صحت سلامت فرد بیمه‌شده درنظر گرفته شده است که پوشش‌هایی مثل بستری و جراحی را در بیمه‌نامه‌های تکمیلی بعد از زمان مشخص شده‌ای ارائه می‌دهد.

برای عمل‌های جراحی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند دوره انتظار حداکثر تا سه ماه است که در بعضی از قراردادهای بیمه تکمیلی گروهی امکان دارد برای جراحی و بستری اعمال نشود.

شرکت های ارائه دهنده بیمه درمان تکمیلی

همه شرکت‌های بیمه خدمات بیمه تکمیلی را ارائه نمی‌دهند. برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی به شرح زیر هستند:

  • بیمه‌ی تکمیلی دانا
  • بیمه تکمیلی ایران
  • بیمه‌ تکمیلی انفرادی سامان
  • بیمه تکمیلی البرز
  • بیمه‌ تکمیلی SOS
  • بیمه تکمیلی ملت
  • بیمه‌نامه تکمیلی تعاون
  • بیمه شخص واحد دی

مزایا و معایب بیمه تکمیلی درمان چیست؟

مزایا و معایب بیمه تکمیلی به شرح زیر است:

  • همان‌طور که می‌دانید بیمه‌های درمانی پایه؛ برای دندان پزشکی خدمات محدودی را در مراکز محدود ارائه می‌کنند، به این ترتیب بیمه‌های تکمیلی می‌توانند کمک خیلی زیادی در جبران هزینه‌های سنگین دندان‌پزشکی باشند.
  • از خدمات همه بیمارستان‌ها و مراکزی درمانی خصوصی طرف قرارداد با بیمه‌های تکمیلی، می توان استفاده کرد.
  • اگر به تازگی باردار شده و یا قصد بارداری دارید؛ این مزیت بیمه تکمیلی از آنِ شماست؛ می توانید با استفاده از بیمه‌های تکمیلی، هزینه‌های نازایی و زایمان خود را رسیدگی نمایید.برای اطلاعات بیشتر، مقاله بیمه تکمیلی برای نازایی را مطالعه کنید.
  • دوره انتظار این بیمه‌نامه در بعضی پوشش‌ها مثل بستری و جراحی زیاد است. ممکن است دوره انتظار، بیمه شده را تا حدی خسته کند.
  • از دیگر محدودیت‌های بیمه تکمیلی می توان به داشتن سقف تعهدات در پرداخت خسارات بیمه نامه اشاره کرد.

خرید بیمه تکمیلی برای کاهش هزینه‌های درمانی از بیمه دات کام

با توجه به مواردی که گفته شد شرکت‌های زیادی بیمه تکمیلی درمان را ارائه می‌دهند. بیمه دات کام هم با در دسترس قرار دادن امکان خرید اینترنتی بیمه تکمیلی درمان راه را برای خرید ساده و راحت این بیمه فراهم کرده است.

سامانه آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام قیمت، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. شما با استفاده از امکانات این کارگزاری می‌توانید، انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید. همچنین با شرایط و طرح‌های مختلف بیمه‌گران آشنا شوید و آنها را با هم مقایسه کنید. اگر نیاز به خدمات مشاوره تخصصی دارید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. کارشناس‌های بیمه دات کام در کمال بی‌طرفی و به صورت رایگان اطلاعات تخصصی بیمه را در اختیار شما می‌گذارند. پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای و بررسی‌های لازم می‌توانید با آسودگی خاطر، بیمه مناسب با شرایط خود را در کوتاه‌ترین زمان بخرید.

تعیین دوره انتظار بیمه ضرورتی در ایجاد شرایط یکسان برای بیمه‌گزاران

یکی از موضوعات مهم در مورد اکثر بیمه‌ها، دوره انتظار آن‌ها است. پرداخت حق‌بیمه در اصل به معنای پس‌انداز بخشی از دارایی‌هایتان برای زمانی است که به بیمه نیازمند می‌شوید. از طرف دیگر، تجمیع پس‌اندازهای تمام بیمه‌گزاران در شرکت‌های بیمه است که امکان جبران خسارت افراد تحت پوشش را می‌دهد. پس در هنگام نیاز به پوشش‌های بیمه تکمیلی، شرکت برای ارائه خدمات به شما از پس‌اندازهای دیگران نیز استفاده می‌کند. حال چه می‌شود اگر فردی بدون پرداخت حق بیمه در محدوده زمانی مشخص- برای پوشش هزینه‌هایش اقدام به خرید بیمه تکمیلی نماید. در شرایط مذکور اگر خدمات بیمه‌ای برای این فرد فعال گردد آیا در حق سایر بیمه‌گزاران که ماه‌ها حق‌بیمه پرداخته‌اند، اجحاف نمی‌شود؟ تصور کنید به مرور تعداد این افراد هم افزایش یابند. قطعا دیگر صنعت بیمه هم نمی‌تواند به تعهدات خود در پوشش هزینه‌های درمانی عمل کند.

علت حذف دوره انتظار در برخی بیمه‌های درمان تکمیلی

بیمه‌های درمان تکمیلی به سه صورت ارائه می‌شود. بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانواده و بیمه تکمیلی گروهی برخی شرکت‌ها در بیمه درمان گروهی وقتی تعداد متقاضیان از یک حدی -معمولا ۱۰۰۰ نفر- بالاتر رود دوره انتظار بیمه را حذف می‌کنند. طبق محاسبات مالی شرکت، افزایش تعداد بیمه‌گزاران، هزینه‌های احتمالی را در دراز مدت پوشش می‌دهد. برخی دیگر از شرکت‌ها هم در صورت حذف دوره انتظار، حق‌بیمه بیشتری از بیمه‌گزاران مطالبه می‌کنند. در این شرایط نیز ریسک مالی شرکت پوشش داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha