​​​​​​​وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز جذب ۲۵هزار نفر برای بکارگیری در بخش های مختلف این وزارتخانه در سطح کشور گرفته شد و به تدریج فرآیند آن در حال انجام است.

مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صادر شد

به گزارش سلامت نیوز دکتر بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه درحاشیه بازدید از مراکز و افتتاح پروژه‌های درمانی استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: باتوجه به ضرورت جذب نیرو در مناطق دورافتاده به طور قطع جذب نیرو در مناطق محروم با اولویت بالاتری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در همین ارتباط در یک سال گذشته جهشی در جذب نیروهای تخصصی به خصوص در استان بوشهر داشته ایم و امروز از نظر تامین نیروهای تخصصی استان در وضعیت بسیار مساعدی قرار دارد.

عین اللهی ادامه داد: تصویب یک سری مصوبه‌ و دادن امتیازهایی برای مناطق محروم باعث شده نیروهای تخصصی بیشتری جذب این مناطق شوند.

وی با اشاره به اهمیت بومی گزینی نیروهای متخصص اظهارکرد: باتوجه به اهمیت بومی گزینی نیروهای متخصص در این ارتباط سهمیه‌ دستیاری برای پزشکان قرار داده شد که به این صورت نیروهای متخصص از نیروهای بومی گرفته شود.

بوشهر به قطب تشخیص سرطان تبدیل می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به طرح توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر گفت: اعتقادم براین است که هر نقطه از کشور می‌تواند ممتاز باشد و کارهایی انجام دهد که در نقاط دیگر انجام نمی‌شود.

عین اللهی ادامه داد: سال گذشته مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای بوشهر بر روی تشخیص سرطان بر روی حیوانات کار می‌کرد و امروز این مرکز به مجموعه‌ای پیشرفته با مساحت هزار مترمربع و با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار بعنوان مرکز پیشرفته تشخیص و درمان سرطان با تسلط بر علوم و روش‌های جدید که نه تنها در کشور بلکه در منطقه بی نظیر است تبدیل شده است.

وی یادآورشد: دستگاه سی تی اسکن و تشخیصی با ترکیبی از انواع و اقسام داروهایی که به کار برده می‌شود برای تشخیص سه بعدی و دقیق از محل تومورهای سرطانی امروز در این مرکز انجام می‌شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه قدم اول در درمان تشخیص است گفت: تشخیص تومور و اینکه در کجا قرار گرفته و وسعت و اندازه آن چقدر است برای شروع کار درمان پروسه بسیار مهمی است که امروز این کار با استفاده از رادیو داروهای جدید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی قطب‌هایی در بخش‌های مختلف و هدایت امکانات به سمتی که استعداد دارد است یادآور شد: این امر باعث می‌شود که بوشهر بعنوان یک مرکز تشخیص و درمان سرطان در کشور تبدیل شود.

عین اللهی ادامه داد: براین اساس حمایت جدی از طرح توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای بوشهر انجام می‌شود که بتواند درمان سرطان را در کشور انجام دهد.

وی یادآورشد: این مرکز توانمندی درمان هزار بیمار در استان و خارج از استان را دارد.

عین اللهی گفت: با ایجاد این مرکز گامی مهم در بحث گردشگری سلامت در استان بوشهر برداشته شده و زمینه ای است تا افزون بر سرویس دهی به بیماران داخلی فرصتی است برای ارائه خدمات درمانی به سایر کشورهای منطقه است.

وی یادآور شد: این مژده را به مردم استان بوشهر می دهیم که امروز این استان بعنوان قطب تشخیص و درمان سرطان به صورت پیشرفته تبدیل شده و اسم بوشهر بعنوان مراکز پیشرفته در دنیا معروف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha