شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 352546

مسمومیت‌های سریالی دختران دانش آموز به شکل مشکوکی در 9 استان و 15 شهر ادامه دارد و در این شرایط رئیس جمهور در اجتماع مردم شهرستان دشتی، این مسمومیت‌ها را ادامه جنگ ترکیبی دشمنان علیه مردم و دولت ایران عنوان کرده و گفته است: «دشمن با جنگ ترکیبی خود به دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم بود و به تازگی در جنگ رسانه ای به دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش آموزان و والدین هستند تا آشوب شکل بگیرد.»

مسمومیت دانش‌آموزان به دانشجویان رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان امروز، سید ابراهیم رئیسی افزود: «در موضوع پیش آمده در مدارس وزیر اطلاعات و وزیر کشور را مامور کردم در اسرع وقت پیگیری کنند و گزارشات را به طور کامل در اختیار مردم قرار دهند.» در این شرایط یونیسف نیز هشدار داد: «مدرسه، پناهگاهی امن برای یادگیری کودکان و نوجوانان در محیطی ایمن و حمایتگر است. این گونه حوادث می‌تواند تاثیر منفی بر نرخ بالای آموزش کودکان، به ویژه دختران، که در دهه‌های اخیر به دست آمده است، بگذارد.»

مسمومیتها به دانشجویان رسید

حالا مسمومیت‌ها به دختران دانشجو نیز رسیده است و طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، روز پنجشنبه در یکی از خوابگاه‌های دانشجویی در کرج تعدادی از دانشجویان مسموم شدند و همین امر باعث نگرانی از آغاز فاز جدیدی از مسمومیت ها در کشور شده است. اما اینکه چرا این مسمومیت ها از دانش آموزان به سمت دانشجویان کشیده شده، یا اینکه چرا نهادهای اطلاعاتی هنوز موفق به کشف عوامل این مسمومیت ها نشده‌اند، شهریار حیدری، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌ها در رابطه با آن گفت: «حتی در مدارس کوچکی که شش محصل داشته باشند هم دولت نماینده‌ای از حراست قرار داده است که کار نهادهای اطلاعاتی را انجام می‌دهد.»

حمله بیولوژیک است

محمد حسن آصفری -عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس به شفقنا در این خصوص نیز گفت: «مسئولین دیر متوجه شدند که مسمومیت سریالی دانش آموزان یک اقدام بیولوژیک است لذا اطلاع رسانی ضعیفی در این موضوع داشتند و امروز باید در شناسایی عامل یا عاملین این اقدامات تعجیل کنند. مسئولین مربوطه باید به طور دقیق در این موضوع پاسخگو باشند، اما متأسفانه دیر متوجه شدند که این اقدام می‌تواند «بیولوژیک» باشد لذا اطلاع رسانی در این زمینه بسیار ضعیف بود.»برای بررسی بیشتر به سراغ یک نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش رفتم و علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با «آرمان امروز» به آنها پاسخ داده است.

همانطور که مستحضرید، رئیس جمهور در سخنان اخیر خود اعلام کرده بود که مسمومیتهای اخیر مدارس دخترانه توسط همانهایی انجام می شود که اغتشاشها را رقم زده و بهدنبال ایجاد جنگ روانی در داخل کشور هستند. به نظر شما واقعا ماجرا به همین سبک و سیاق است یا به صورت دیگری دنبال میشود؟

البته این را خود آقای رئیس جمهور باید پاسخ دهند، اما زمانی‌که سلسله رخدادهای چند ماهه گذشته را کنار هم قرار می‌دهیم، شاهد هستیم که این موضوع نیز ادامه همان تلاش‌های دشمنان برای ایران است. یعنی زمانی‌که دشمن از نظر نظامی و تحریم‌ها و حتی تبلیغاتی که از طریق برخی رسانه‌ها می‌کرد، نتوانست به نتیجه برسد و برعکس، اوضاع کشور همچنان آرام باقی ماند، به نظر می‌رسد تصمیم گرفته تا به روش و سبک و سیاقی جدید، کشور را تهدید کند. روشی که به نوعی می‌توان از آن به عنوان جنگی ناشناخته یاد کرد.

یعنی معتقدید این مسمومیتها عمدی است؟

صد درصد؛ شک نکنید از سوی جریان‌های معاند در آن سوی مرزها هدایت و رهبری می‌شود

اطلاعی دارید که آیا نهادهای امنیتی موفق به کشف دلیل این مسمومیتها و شناختن عوامل آن شدهاند یا خیر؟

من اطلاعی در این حوزه ندارم، ولی ماجرا از دو حالت خارج نیست. یا نیروهای امنیتی هنوز موفق نشده‌اند تا دلیل این مسمومیت‌ها و عوامل آن را کشف کنند یا موفق به این کار شده‌اند، اما اطلاعات و اخبار آن را منتشر نمی‌کنند تا به سرمنشاء این ماجرا برسند. ولی در هر دو صورت، این مساله تاثیری در اصل ماجرا، یعنی عمدی بودن آن و اینکه این سلسله مسمومیت‌ها ناشی از تلاش دشمنان کشور در آن سوی مرزها است ندارد.

خب تصور می کنید دشمن چرا به فکر چنین ترفندی افتاده است؟

طبیعی است. می خواهد ایجاد وحشت کند. می خواهند مدارس ما را به تعطیلی بکشند. البته مطمئن باشید که در این مسیر به مدارس هم اکتفا نخواهند کرد و در گام بعد دانشگاه ها را هدف قرار خواهد داد. همان‌طور که روز پنجشنبه نیز دختران دانشجو در خوابگاهی در البرز، مسموم شدند که نشان می‌دهد این نظریه درست است.

ولی چرا تا الان دستگاه های امنیتی نتوانسته اند ماجرا را کشف کنند؟

این را باید رئیس جمهور پاسخ دهد چون به نظر می‌رسد دستگاه های امنیتی ما بیش از پیش به علم روز مجهز شوند چون این مساله به نظر می‌رسد توطئه پیچیده‌ای است و نشان می‌دهد که جنگ امروز ما جنگ موشک و بمب نیست که بخواهیم خودمان را به آن سرگرم کنیم. بلکه هم اینک جنگ ما جنگ بیولوژیک و جنگ روانی است که ساختارهای بسیار پیچیده تری از جنگ های قدیمی دارد. درست مانند دو سالی که دنیا درگیرکرونایی بود که به نظر می‌رسد، آنهم دست ساخته بشر بوده باشد!

در کنار تمام این تفاسیر در فضای مجازی، نظریه دیگری هم مطرح شده است. اینکه این مسمومیت ها از سوی گروه های تندرو مانند طالبان یا گروهای داخلی انجام می شود. شما تا چه حد این فرضیه را محتمل می دانید؟

فکر نمی کنم این فرضیه درست باشد. چون اولا گروه‌های تندروی خارجی چنین امکانات و تکنولوژی پیچیده‌ای برای انجام این امور را ندارند ضمن آنکه، آنها آنقدر هم بی‌تقوا نیستند که بخواهد به دختران آسیبی برسانند. از سوی دیگر گروه‌های تندرو داخلی چرا باید این کار را انجام دهند؟‌ یکی از افتخارات دولت جمهوری اسلامی ایران این است که همواره زمینه را برای ادامه تحصیل و کسب افتخار توسط زنان و دختران ایران فراهم کرده است.نتیجه این تدابیر هم حضور زنان در عرصه‌های مختلف علمی و ورزشی و صنعتی و... داخلی و خارجی اشاره کرده که واقعا مایه مباهات و غرور آفرین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha